فرماندار پاوه:
فرماندار پاوه مطالبات و مسائل و مشکلات این شهرستان را بیان کرد و گفت: یکز از مشکلات اساسی شهرستان بحث تامین آب است، پاوه علاوه بر مشکل آب برای  شرب برای باغات هم دچار مشکل است و حدود ۱۳ روستا در این شهرستان به صورت سیار آبرسانی میشوند.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ 14 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه اردشیر رستمی فرماندار پاوه شورای اداری شهرستان پاوه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثار گران  سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی برگزار شد، مطالبات عمومی و غیرمالی مردم شهرستان پاوه موضوع تقویت فرصت های مرزی را مطرح کرد و اظهارداشت: مرز شوشمی پیش ساخته های ضعیفی دارد و از طرف کشور ایران مرز رسمی اما از طرف کشور عراق مرز غیررسمی شناخته شده و مردم پاوه خواستار آن هستند که در این مرز هم تردد مسافر صورت گیرد هم معبری رسمی ایجاد شود جهت مبادلات مرزی توسط خود مرز نشینان و حذف کولبری برای تامین معیشت مردم در آیین نامه ی جامع ساماندهی مبادلات تجاری و مرزی.


فرمانداره پاوه ادامه داد: یکی از مشکلات مردم موضوع تعدیل حریق تاسیساتی در راه های اصلی و فرعی در شهرستان است.اگر زمانی وضعیت اشتغال در حاشیه ی جاده بخاطر این تعدیل حریق و تغییر آن تلاشی نکنیم عملا اشتغال در شهرستان پاوه بی نتیجه خواهد ماند.


وی در رابطه با اراضی شهرستان پاوه اظهار کرد:شهرستان پاوه ۸۰۵ کیلومتر مربع وسعت دارد که ۹۲ در از آن از اراضی منابع طبیعی،۴درصد برای سکونتگاه های شهرو روستا و ۴درصد آن هم اراضی باقی میباشد خواستار خارج نمودن املاک و مستثنیات مردم از اراضی ملی شد و اظهارداشت که منابع طبیعی به دور از چشم مردم طوری نقشه هایشان را طراحی کرده اند که عملابخشی از حقوق مردم‌در آن ضایع شده است و بازنگری این نقشه هارو مطالبه ی مردمی دانست.


رستمی در خصوص مشکلات آب شرب شهرستان پاوه گفت:پاوه علاوه بر مشکل آب برای  شرب برای باغات هم دچار مشکل است و حدود ۱۳ روستا در این شهرستان به صورت سیار آبرسانی میشوند.

فرماندار پاوه ضمن مطالبه ی تامین آب شرب شهرستان پاوه از سد های  داریان و هیرویی یادآور شد:که در یادمان شهدا از این سد ها به عنوان حقابه یاد شده و در سفر قبلی آیت الله رئیسی در منصب ریاست قوه قضائیه  جز مطالبات مردمی  مطرح شده و استاندار وقت نیز دستور داده اند که این موضوع را پیگیری کنند.


وی ادامه داد: با اجرایی شدن سامانه سردسیری می توان به مطالبات مردم پاوه هم در مورد آب شرب هم در مورد آب برای باغات جامه عمل پوشاند.


 رستمی درباره بانک ها گفت:گذشته از ساختار فعلی بانک ها که مورد تایید مردم نیست و بانکداری که در خدمت توسعه و تولید نیست شاهد عدم امهال وام های زلزله و گردشگری و همینطور عدم همراهی آن ها در احیای واحد های تولیدی راکد و نیمه فعال و عدم اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص امهال تسهیلات  گردشگری که در دولت مطرح شده بود از طرف بانک ها رعایت نشد.


فرماندار پاوه در خصوص اشتغال جوانان گفت:سد های داریان و هیرویی فرصت خوبی برای جوانان است که مجوز پرورش ماهی در قفس از وزارت نیرو گرفته شود برای اشتغال آنان‌.


وی درباره انتخاب فرمانداری پاوه به عنوان فرمانداری ویژه اظهار کرد:تا به حال سه شهرستان ثلاث باباجانی،روانسر و جوانرود از فرمانداری پاوه انتزاع شده اند،مرکز حوزه ی انتخابیه است و ۸۲کیلومتر مرز مشترک دارد،پایانه رسمی شوشمی را داراست و سد عظیم ونیروگاه برق و موقعیت سیاسی،نظامی،امنیتی،اجتماعی و دینی این شهرستان را کانون توجه قرار داده که جا دارو آقای رئیس جمهور  این عیدی را به مردم پاوه به عنوان شهرستان ویژه بدهند که فرماندار بتواند به عنوان نایب استاندار بخشی از مطالبات را مستقیمااز طریق وزارتخانه ها دنبال کند.


 فرماندار شهرستان پاوه در خصوص پیشنهادات و مطالبات مالی گفت:برای مطالبه و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه برای شهرهای تابعه و روستاهای مستقل مشکل داریم که با تامین اعتبار برطرف شوند.


وی در رابطه با کمربندی پاوه گفت: به علت ترافیک سنگین و خشن کوهستانی آن و تردد ماشین های سنگین وزن و از طرفی به علت گردشگری بودن منطقه و وجود مرز شوشمی ترافیک در این منطقه سنگین شده که با شروع عملیات برای کمربندی پاوه جزیی ازپیشنهادات سفر آیت الله رئیسی بود بهشی از مشکلات حل خواهد شد.


رستمی در رابطه با طرح نظام سلامت در شهرستان پاوه گفت:تکمیل و احداث پروژه های طرح نظام سلامت در شهرستان پاوه مرکز سلامت شماره ۲ با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد خانه بهداشت روستایی بخشی از آنها تکمیل و آماده سازی شد،کلینیک تخصصی پاوه آماده سازی شده و احداث مرکز سلامت مسکن مهر جزپروژه های پیشنهادی می باشد.


وی خاطر نشان کرد:یکی از مطالبات اصلی مردم پاوه به عنوان وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  اختصاص دستگاه ام آر آی به بیمارستان پاوه برای رفاه حال مردم این شهر می باشد.


رستمی در پایان در خصوص باغات مردم پاوه گفت:شهرستان پاوه از نظر صنعتی و معدن و..ضعیف می باشد و تمام درآمد مردم این شهر از باغات میباشد که بیشتر باغ ها ی پاوه در اراضی شیب دار هستند وخواهان تکمیل کانال های آبرسانی و انتقال آب به باغات شیبدار هستیم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار