دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان : در پی وصول گزارشات مردمی به سامانه ارتباط مستقیم با دادستان ("سامد ک. ب") مبنی بر گلایه بر اقدامات ناهنجار برخی صنوف و با تلاش معاونت نظارت بر فضای مجازی و جرائم سازمان یافته دادستانی مرکز استان، این متخلفین شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 13 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی ملک حسینی در خصوص وضعیت نابسامان فعالیت آرایشگاه‌های زنانه بیان داشت: با گذر اندکی در فضای مجازی استان، متأسفانه شاهد اقدامات غیر متعارف و مجرمانه به ویژه از سوی برخی صنوف و به تبع ترویج بی بندوباری و هنجارشکنی هستیم، که در این فضا سالن‌های آرایش در صدر قرار دارند و با عنایت به بازتاب فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی، که توجه بسیاری را نیز به خود جلب نموده و متأسفانه اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های مبتذل و بعضاً انتشار بدون اذن تصویر شخصی مشتریان می‌نمایند و به همین جهت دادستانی مرکز استان ورود جدی به این موضوع نموده است، تا شاید با نشان دادن اهمیت موضوع سایر دستگاه‌‎ نیز نگاهی عمیق‌تر به موضوع بنگرند.
مدعی العموم مرکز استان افزود: در پی وصول گزارشات مردمی به سامانه ارتباط مستقیم با دادستان ("سامد ک. ب") مبنی بر گلایه بر اقدامات ناهنجار برخی صنوف و با تلاش معاونت نظارت بر فضای مجازی و جرائم سازمان یافته دادستانی مرکز استان، این متخلفین شناسایی شدند.
وی ادر ادامه اظهار داشت : در خصوص این موضوع لازم است بیان کنیم که خطوط قرمزی که امروز آرایشگران زن در فضای مجازی ترسیم می‌کنند ، نه از نظر قانون و نه از نظر عرفی و شرعی ، قابل توجیه نیست و همین موضوع سبب شده ، تا با واکنش‌های متعددی از سوی مردم و نخبگان استان مواجه شود.
ملک حسینی رئیس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به شباهت صنوف آرایشی و آموزشی و اشتباه برداشت کاربران فضای مجازی در عدم شناخت آنان اشاره و تصریح کرد : نکته ظریف و پنهانی که در این تخلفات مغفول مانده است ، شباهت فعالیت برخی از افراد فعال در صنف آرایشگاه‌های زنانه با آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی است که تشخیص آن برای یک کاربر فضای مجازی دشوار است، اما در واقع هر کدام از این فعالیت‌ها نهاد و متولی خاص خود را دارد و ضمن اینکه اساسا نحوه تبلیغ هر دو گروه بر خلاف قانون و ضوابط می‌باشد.
سید علی ملک حسینی از پلمپ صنوف متخلف که در فضای مجازی فعالیت داشتند خبر داد و گفت : تاکنون قریب به ٢٩ آرایشگاه زنانه متخلف توسط معاونت نظارت بر فضای مجازی و جرائم سازمان یافته دادستانی مرکز استان شناسایی و در قالب یک پرونده جامع با لحاظ اولویت دستورات قضایی جهت توقف فعالیت این مراکز صادر، و با تلاش پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تمامی این مراکز پلمب شده اند و متصدیان متخلف این آرایشگاه‌ها به عنوان متهم احضار و فرآیند رسیدگی ادامه خواهد یافت.
به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری ، دادستان مرکز استان در پایان با اشاره به این که خیلی از قانون شکنان در خفا مبادرت به تخلف می‌نمایند که از چشم پلیس و دستگاه قضایی مخفی می‌ماند، اما مردم می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه (سامد ک. ب) هرگونه هنجار شکنی را گزارش نمایند، افزود: شهروندان گرامی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند از طریق خط ارتباطی سامد کهگیلویه وبویر احمد (ارتباط مستقیم با دادستان مرکز استان) با شماره ۰۹۱۷۲۱۰۹۷۷۳ گزارشات و مطالب خود را جهت بررسی از طریق پیام رسان‌های مطرح، بصورت محرمانه ارسال نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار