شهردار اراک گفت: وظایف شهرداری در حوزه ایمن‌سازی ساختمان بر اساس مقررات ملی ساختمان، قوانین نظام مهندسی و ماده ۱۰۰ و ماده ۵۵ شهرداری‌ها اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ 13 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی افزود: موارد ناایمنی در ساختمان‌های اداری و مسکونی از طریق سازمان آتش‌نشانی پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در زمینه ایمنی ساختمان‌ها حدود ۱۳ آیتم وجود دارد که در صورت رعایت نشدن آن اخطار صادر می‌شود، ادامه داد: در سه سال اخیر حدود ۵۰۰ اخطار در شهرستان اراک برای تمام اماکن از جمله ۲۱۸ اخطار در بحث منازل مسکونی ناایمن، ۱۸۹ اخطار در بخش اصناف، ۸۱ مورد در بخش مراکز تجاری و پاساژها و ۵۰ اخطار در مورد ساختمان‌های مهم شهری صادر شده است.
شهردار اراک یادآورشد: پیشگیری از ایجاد ناامنی در ساختمان‌ها فرایندی دارد که از صدور پروانه ساختمان در شهرداری آغاز می‌شود و تأیید نقشه‌های مختلف ساختمانی و نظارت از ساختمان‌ها در سازمان نظام مهندسی و در نهایت صدور مجوز اتمام بنا در شهرداری‌ها را شامل خواهد شد و در صورت وقوع ناایمنی‌ها، تخلفات ساختمانی از سوی سازمان آتش‌نشانی و واحد اجراییات شهرداری پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ ساختمان از نظر سازمان آتش‌نشانی در بحث درمانی، تجاری و مسکونی به شدت ناایمن است و باید اقدامات فوری در این زمینه انجام شود، گفت: بیشتر مجتمع‌های تجاری شهر در بحث ضوابط ایمنی آتش‌نشانی مشکلات مشابهی همچون ناایمنی در سیم‌کشی‌ها و نرده‌های حفاظ دارد که دستورالعمل‌های متعددی برای آنها صادر شده و در بعضی موارد ایمن‌سازی در دو مرحله انجام شده و بعضی دیگر در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار