در باب زرد شدن قم در رنگ بندی کرونا؛
با انجام واکسیناسیون سراسری و رعایت پروتکل های بهداشتی، کرونا چند ماهی فروکش کرد و مردم به روال طبیعی زندگی خود بازگشتند اما این مهمان ناخوانده مجدد با سویه جدید برگشته است و نیازمند توجه جدی می باشد.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰ 12 July 2022

به گزارش تابناک قم، مدتی بود که کرونا از تیتر اخبار و ذهن مردم جامعه فاصله گرفته بود. ماسک ها از صورت ها برداشته، ضدعفونی وسایل و سطوح کمرنگ شده و زندگی به روال عادی بازگشته بود.

در هفته گذشته اما خبر افزایش مبتلایان، بستریان و وجود شهر قرمز در رنگنبدی کرونایی مجدد زنگ خطر کرونا را در کشور به صدا در آورد و ترس و دلهره را میهمان ذهن مردم کرد.

این خیزش زیر پوستی کرونا به یکباره در سکوت کامل و با عدم پیش بینی صورت گرفت. مطلبی که می توانست با پیش بینی ایجاد سویه جدید و نیاز به تزریق دز بوستر واکسن کرونا صورت نگیرد.

قم که روز های آرام و آبی خود را پشت سر می گذاشت، ناگهان زرد شد و ۲۰تیرماه، یعنی دیروز،دچار افزایش بستری بیماران مشکوک به کرونا (۶۴نفر) و بستری ۱۷ بیمار کرونا مثبت رسید. آمار هایی که در ماه های گذشته تک رقمی و گاها صفر بود.

صعودی که مسوولان بهداشتی را هنوز بیدار نکرده است!

بعد از حدود دوسال تلخ و مرگبار چند ماهی می باشد که مردم کمی طعم آرامش را چشیده و در آسودگی خاطر مشغول روال طبیعی زندگی می باشند. مهمی که جز با تزریق واکسن و رعایت موارد بهداشتی حاصل نشد اما در وضعیت شکننده ای قرار داشت.

هم اکنون می توان گقت این شکست صورت گرفته است، مردم استفاده از ماسک را کنار گذاشته اند، بسیاری از رعایت پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شده است و ظاهرا خبری از بازگشت نظارت ها نیست.

با این توصیفات این نیاز حس می شود که مسوولان بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد بحران و فاجعه در شهر باید با سرعت عمل هرچه بیشتر متذکر رعایت پروتکل های بهداشتی شوند و با توجه به پایین بودن آمار تزریق واکسن نسبت به جمعیت استان در رده بندی کشوری، نیاز است تا مسوولان استانی در این امر هم چاره اندیشی مناسبی کنند تا قمی که به ساحل آرامش کرونا رسیده بود مجدد روز های تلخ ومرگبارش تکرار نشود.

حمیدرضا جعفرزاده

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار