استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام اظهار داشت:به منظور جلوگیری از کمبود مرغ در روزهای آخر هفته باید کشتارگاه روزهای چهارشنبه ۲ برابر ظرفیت کشتار کند.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 09 July 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛  بهرام نیا اظهار داشت: با توجه به کاهش جوجه ریزی و در پیش بودن ایام ماه محرم و اربعین که مصرف مرغ ۲ برابر می شود، باید وضعیت جوجه ریزی بررسی و مشکلات در جلسه ویژه بررسی شود. 

وی گفت:  باید هرچه سریعتر نرخ کارهای خدماتی و بهداشتی تعیین و ابلاغ شود.

بهرام نیا افزود:اگر وضعیت میدان میوه و تره بار تا هفته آینده مشخص نشود، به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

وی ادامه داد: شاهد نزول تورم استان در سطح کشور هستیم که بیانگر تلاش مجموعه اقتصادی و دستگاه های نظارتی است.

استاندار ایلام ادامه داد:  با توجه به گزارش اداره غله از بازرسی ها بر اساس آمار ۴۷۷ نانوایی کسر آرد شدند، ۱۹ نانوایی پلمب و ۳۵۸ واحد نیز به تعزیرات معرفی شده اند، اگر نظارت ها و بازرسی ها باشد، همه چیز قابل تنظیم است.

وی گفت: در بحث نان، کیفیت و کمیت نان  و تعداد نانوایی ها به خوبی مورد رصد قرار می گیرد و نسبت به قبل که تعطیلی خود سرانه، عرضه آرد خارج از شبکه و بازار سیاه وجود داشت، وضع بهتر شده است.

وی اضافه کرد:  با توجه به اینکه نان ساجی یکی از منابع درآمد برای خانواده ها بویژه زنان بی سرپرست و ایجاد اشتغال برای آنهاست و متناسب با ذائقه مردم است، باید تلاش کنیم سهمیه آرد آنها همچنان حفظ شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: طرح هوشمند سازی نانوایی ها به صورت آزمایشی انجام می شود و در بین کار مشکلات مشخص می شود که باید احصا و به بانک ارجاع شود.

 وی بیان داشت: بهداشت نان و تجهیز نانوایی ها با توجه به تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می گیرد مد نظر باشد، در پخت نان و میزان افزودنی نمک و سایر موارد مجاز طبق استاندارد باید رعایت شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار