جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مناطق عملیاتی استان از ابتدای تیرماه تاکنون روزانه میزبان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کاروان‌های راهیان نور است.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 07 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ سرهنگ پاسدار «مسعود قنبری» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی از یادمان بازی دراز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای تمام کاروان‌های راهیان نوری که از مناطق عملیاتی دیدن می‌کنند شرایط اسکان و امکانات رفاهی اولیه فراهم است و بازدید کاروان‌ها تداوم دارد و آمادگی بازدید بیش از ظرفیت فعلی را با توجه به امکانات موجود داریم.

وی اظهار داشت: اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی از سراسر کشور به پنج منطقه عملیاتی مهم استان کرمانشاه از اول تیرماه جاری و با اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر آغاز شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: توفیقی شد برنامه یادواره شهدای دانش آموز به عنوان لشکر آسمانی و با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و سراسر کشور در مناطق عملیاتی غرب کشور و به میزبانی کرمانشاه را برگزار کنیم.

«حسین تاریخی» افزود: در طول یکسال گذشته دانش آموزان با مراجعه به منازل و خانواده شهدای دانش آموز تلاش کردند که سرگذشت پژوهی در مورد شهدا، زنان مجاهد، خانواده‌های شهدا را انجام بدهند و این برنامه در واقع قدردانی از دانش آموزانی است که در طول سال گذشته زحمت کشیدند و اکنون با حضورشان در مناطق عملیاتی و ذکر نام و خاطره شهدا تلاش می‌کنند که این سرمایه که در طول یک سال به دست آوردند را در این منطقه تجمیع کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان دهه هشتادی که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند از نزدیک با شرایط با سختی‌ها و مناطق سخت گذر و وضعیت مناطق جنگی آشنا می‌شوند و مروری بر سرگذشت شهدای دانش آموز دارند که می‌تواند الگوی بسیار عینی برای خودشان ایجاد کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان ما در محیط مدرسه حضور دارند و با توجه به جنگ ترکیبی و چند جانبه‌ای که امروز با آن مواجه هستیم در این فعالیت‌ها یاد می‌گیرند و تلاش می‌کنند که بتوانند مثل شهدا که آن در کارزار به میدان آمدند، آن‌ها هم در این مسوولیت و در این رده سنی و در این موقعیت بتوانند به میدان آیند و امید است این سرمایه برای دانش آموزان ذخیره شود و بتوانند سال تحصیلی پرباری را داشته باشند.

اردوی دانش آموزی از سراسر کشور به مناطق عملیاتی شهرستان سرپل‌ذهاب و یادمان بازی دراز روز گذشته برگزار شد که طی ۲ مرحله دانش آموزان دختر و پسر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور در این مناطق حضور پیدا کردند.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

ارتفاعات قراویز، یادمان شهید شیرودی، یادمان بازی دراز، پادگان ابوذر از مهمترین مناطق عملیاتی در شهرستان سرپل ذهاب است.

سرپل ذهاب در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار