فرماندار گیلانغرب گفت: افراد برای مقابله با ویروس منحوس کرونا با توجه به زرد شدن این شهرستان از نظر رنگ‌بندی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 05 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا، «وحید محمدی» روز سه‌شنبه در کارگروه جوانی جمعیت و فرزندآوری با بیان این خبر افزود: یکی از موارد اعلام وضعیت زرد شهرستان گیلانغرب در رنگ بندی جدید وزارت بهداشت دلیل سه مورد مراجعه بیمار گیلانغربی ساکن در دیگر نقاط کشور با علائم مشکوک به کووید ۱۹ بوده که تست این سه مورد نیز منفی بوده و شهروندان نگران نباشند.

وی اظهار داشت: طی یک ماه گذشته بیمار با علایم بالینی و یا تست مثبت نداشته ایم، ولی افراد حتما دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

فرماندار گیلانغرب گفت: در مجموع در گیلانغرب در نوبت اول ۹۸درصد، در نوبت دوم ۹۰ درصد و در نوبت سوم ۵۶ درصد و جمعیت دانش آموزی ۱۰۰ درصد علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و از افراد درخواست می‌شود برای تکمیل واکسیناسیون به پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به موضوع فرزندآوری، برپایی نمایشگاه‌های آثار قرآنی با موضوع فرزندآوری برپایی کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی در خصوص رشد جمعیت با استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور تحقق این امر را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در سطح شهرستان و ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای حمایت از خانواده و جمعیت بیان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز گفت: با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری خوب شهروندان، شهرستان وضعیت مطلوبی را از نظر وضعیت کرونایی دارد و جای هیچ نگرانی نیست، ولی نیاز است افراد استفاده از ماسک را به خصوص در محیط‌های بسته و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر «مریم فتاحی» با تاکید بر لزوم واکسیناسیون نوبت سوم افراد باقیمانده، افزود: واکسیناسیون نوبت چهارم برای پرسنل بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز در شهرستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پایین بودن میزان باروری شهرستان، بالارفتن سن ازدواج، فاصله زیاد بین فرزندان، مشکلات اقتصادی و بیکاری و مشکلات کمبود برخی امکانات و تجهیزات مرتبط را از جمله علل این موضوع ذکر کرد.

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب» امام جمعه گیلانغرب نیز با اشاره به اهمیت فرزندآوری لزوم توجه به اهمیت جوان بودن جمعیت و تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب را در این رابطه مهم خواند و بر ترویج این مساله در سطح شهرستان تاکید کرد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار