مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه میانگین سنی مردان استان در ازدواج‌های ثبت شده امسال را ۳۱.۱ سال و زنان استان را ۲۶.۳ سال اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 05 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا صادق خدادادی، با اشاره به ثبت ۴۲۶۵ مورد ازدواج در استان طی سه ماهه ابتدایی امسال، گفت: از این تعداد ۳۹۵۷ مورد در شهر‌ها و ۳۰۸ مورد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیشترین میزان ازدواج درسال جاری در میان مردان ۲۵ تا ۳۴ سال و زنان ۱۵ تا ۲۹ سال به رسیده است

خدادادی میانگین سنی مردان استان هنگام ازدواج را در سال جاری ۳۱.۱ سال و زنان استان را ۲۶.۳ سال اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بالاترین میانگین سنی ازدواج مربوط به شهرستان دالاهو است که میانگین سنی مردان آن هنگام ازدواج ۳۴.۷ سال و زنان ۳۰.۱ سال بوده است.

وی افزود: همچنین کمترین میانگین سنی ازدواج هم مربوط به شهرستان ثلاث باباجانی است که میانگین سنی مردان آن ۲۸.۳ سال و زنان ۲۲.۲ سال بوده است.

خدادادی در ادامه میانگین اختلاف سنی زوجین استان را در سال جاری ۵.۴ سال اعلام و تصریح کرد: بیشترین فراوانی ازدواج با ۵۰۸ مورد مربوط به گروهی بوده که مرد و زن سن همسان داشته اند.

وی افزود: اختلاف سنی که مرد دو تا سه سال از زن بزرگتر بوده هم در رده بعدی فراوانی ازدواج‌های استان در سال جاری هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیشترین اختلاف سنی که مرد از زن بزرگتر بوده، یک مورد با ۲۲ سال اختلاف سنی است.

خدادادی در خصوص ازدواج‌هایی که مرد از زن کوچکتر است هم گفت: بیشترین فراوانی در این ازدواج‌ها با ثبت ۱۷۵ مورد مربوط به زوجینی است که مرد دو تا سه سال از زن کوچکتر است. در این نوع ازدواج‌ها هم دو مورد داشته ایم که زن ۱۸ سال از مرد به لحاظ سنی بزرگتر بوده است.

خدادادی در ادامه افزایش سن ازدواج را مهمترین معضل کشور در زمینه ازدواج عنوان کرد و افزود: این انتظار است که مسئولین مربوطه دلیل این معضل را ریشه یابی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی به نرخ ازدواج دراستان هم اشاره کرد و افزود: هم اکنون نرخ ازدواج در استان ۷.۷ در هر هزار نفر جمعیت است که نسبت به نرخ ازدواج کشور با ۶.۸ نفر در هر هزار نفر جمعیت در جایگاه بالاتری قرار دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار