مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از آغاز اجرای عملیات آسفالت ۱۲۰ روستای استان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۹۳ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی از بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 02 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «شمس‌الله خدادی» ، همچنین از تخصیص معادل ۴۰ میلیارد تومان قیر به منظور اجرای این پروژه ها از بودجه سال گذشته خبر داد و افزود: اجرای این پروژه ها از چند روز گذشته در شهرستان های مختلف استان آغاز شده است.

وی بیان داشت: آسفالت معابر روستاهای "کندهر" در شهرستان اسلام آبادغرب، تپان، چم زرشک علیا و رجبی در شهرستان ثلاث باباجانی، ده توت و زلان در شهرستان جوانرود، امامیه علیا و گاوچالی فولادی در شهرستان سرپل ذهاب، آقبلاغ، خانقاه علیا، ده شیخ، سامله، فارسینج، قوری چای و چشمه گیلان در شهرستان سنقر، چقابهار، شهیدعسکری، قمشه تپه، قیسوند، کنجور سفلی، کنجورعلیا از توابع شهرستان کرمانشاه و قلی قلی، کلاه دراز وسطی،لته چقا صیادیان، میرمنگه علیا و نسار دیره در شهرستان گیلانغرب انجام شده و اهالی این روستاها از نعمت آسفالت شبکه معابر روستا بهرمند شده اند.

خدادی در ادامه گفت: مقدمات لازم اجرای پروژه آسفالت در ۹۴ روستای دیگر مانند اجرای لایه های زیرسازی انجام شده و طی روزهای آینده آسفالت آنها نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه؛ آسفالت معابر روستایی با استفاده از منابع قیر رایگان را یکی از تدابیر مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: چرا که این حجم فعالیتهای عمرانی در روستاها، با وجود تحریم های ظالمانه و کاهش ریالی منابع بودجه ای ناشی از فروش نفت، نسبت به قبل از تحریم ها افزایش چشمگیری داشته است.

خدادی در پایان افزایش فعالیت های عمرانی در روستاها را سبب ایجاد رضایتمندی روستاییان و از عوامل ایجاد انگیزه مهاجرت معکوس به روستاها دانست که نتیجه آن بهبود تولید و اشتغال روستایی خواهد بود.

وی تعداد روستاهای داری سکنه استان کرمانشاه را ۲ هزار ۵۳۲ روستا است و اظهار کرد: بنیاد مسکن در استان کرمانشاه ۱۴ شعبه دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار