معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۳ مورد پرونده تخلیه منزل در شورای حل اختلاف استان تشکیل شده است، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۷ پرونده مختومه شده که ۸۱۱ مورد آن نیز به سازش و مصالحه رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 27 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «منوچهر فتاحی» روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: دعوای مربوط به تخلیه منزل یکی از مهمترین موضوعاتی است که این روز‌ها مردم برای رسیدگی به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی معیشتی مردم ناشی از اوضاع پس از بحران شیوع کرونا و گرانی‌های روز‌های اخیر از مالکان خواست در این ارتباط ملاحضه مستاجران را داشته باشند که انشاالله این روز‌ها نیز سپری می‌شود.

فتاحی با اشاره به مصوبه هفتادمین جلسه ستاد ملی کرونا، مبنی بر حداکثر اجاره بهاء ۲۵ درصد در شهر تهران و ۲۰ درصد در کلانشهر کشور، از مالکان و صاحبان املاک استان خواست این مصوبه را در راستای کمک به همنوعان و همشهریان خود رعایت کنند.

وی در خصوص مصوبه جدید دولت سیزدهم مبنی بر تمدید خودکار یکسال اجاره بها نیز گفت: هنوز مکانیزم و دستور العمل و ابلاغیه در این خصوص به مرکز استان و مراجعه قانونی ارسال نشده است تا برحسب آن عمل کنیم.

این مقام مسئول مصوبات دولت را در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه عنوان کرد و از همه اقشار خواست شرایط همدیگر در این شرایط سخت زندگی را درک و مراعات کنند.

فتاحی در بخش دیگر سخنان خود به تاثیر رسانه‌ها در جریان سازی و فرهنگ سازی اشاره کرد و از رسانه‌ها خواست در راستای سازش، صلح، مصالحه، غالب کردن گفتمان گفتگو در جامعه، کمک به همدیگر و ملاحضه و مراعات احوال یکدیگر در این شرایط سخت جامعه کار کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار