رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه:
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه با اشاره به رکود در فعالیت عکاسان گفت: نیازمند حمایت و توجه ویژه از سوی مسئولین هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 22 June 2022

مرتضی جمشیدی مفید در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص نحوه فعالیت و دغدغه این صنف اظهار کرد: صنف عکاسان و فیلمبرداران متاسفانه چندین سال است با رکود کاری مواجه شده و از زمانی که نحوه کار از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شد این رکود ایجاد شد.

وی در ادامه افزود: عکاسی پرسنلی که حدود ۷۰ درصد از اعضای صنف عکاسان و فیلمبرداران از این طریق امرار معاش می‌کردند با ظهور فناوری جدید از دسترس این اعضا خارج شد.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: فناوری جدید عکاسی که سازمان ثبت احول و دفاتر پیشخوان دولت همچنین در اداره کل پست مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث شده  به نوعی کار‌های عکاسی پرسنلی از این صنف خارج شده است.

وی با اشاره به عکس گذرنامه‌ها که آن هم توسط پلیس به علاوه ۱۰ تهیه می‌شود، گفت: متاسفانه در ماه ۲ الی ۳ پروانه ابطال کسب داریم که بسیار ناراحت کننده است و در حال حاضر عمده فعالیت این صنف به فیلمبرداری محدود شده که با توجه به وضعیت اقتصادی در شرایط مساعدی نیست.

مفید تاکید کرد: از مسئولین درخواست داریم کار‌های پرسنلی به عکاسی ها برگردانده شود، کاری که عکاس با هنر و حرفه اش در می‌آمیزد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار