مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی هوا در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب تا ساعت ۹ صبح امروز در وضعیت بحرانی و ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «احد جلیلیان»  افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌ها پایش کیفی هوای شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب تا ساعت ۹ صبح امروز ۵۰۰ بوده است که نشان دهنده کیفیت هوای ناسالم است.

وی اظهار داشت: همچنین شاخص کیفی هوای شهرستان‌های کرمانشاه ۳۷۹، پاوه عدد ۳۶۰ و اسلام آباد غرب ۲۹۳ که نشان دهنده وضعیت خطرناک بسیار ناسالم و کنگاور عدد ۱۱۱بوده که نشان دهنده وضعیت هشدار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در شهرستان‌هایی که کیفیت هوای آن بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه پایش کیفی هوا ناسالم است باید افراد به خصوص حساس مانند مادران باردار، کودکان، سالمندان و افراد دارای مشکلات ریوی و قلبی از منزل خارج نشوند.

جلیلیان اضافه کرد: عدد شاخص کیفی هوا تا عدد ۱۰۰ نشان‌دهنده استاندارد بودن کیفیت هوا و بالای صد غیر استاندارد بودن آن است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه بویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهر‌های مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهر‌های کشور شده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگرد‌ها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ‌های درختان بلوط، به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشور‌های عراق و سوریه ناشی می‌شود.

کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار