سرقت تجهیزات فنی پل چم بشیر عامل مسدودی بلوار شهید شمشادیان در روز‌های گذشته و ایجاد مسیر تردد موقت است.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 21 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،۲۵ خردادماه سال جاری، پل همسطح واقع در رودخانه چم‌بشیر در بلوار شهید شمشادیان کرمانشاه به دلیل آسیب‌دیدگی به روی خودرو‌ها بسته شده، گزارشات حاکی از سرقت تجهیزات فنی پل (میلگرد‌های کششی) بوده که به دلیل کاهش استقامت پل پس از حضور فرماندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین و کارشناسان، عبور و مرور بر روی آن خطرناک کارشناسی شد و با تصمیم شورای تأمین تا اطلاع ثانوی و انجام عملیات اجرایی اصلاح آن، مسیر تردد در بلوار شهید شمشادیان مسدود شد.

نخستین خبری که روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه در خصوص مسدود شدن این مسیر منتشر شد از قول ئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بود.

انسداد مسیر تردد فوری‌ترین راهکار جلوگیری از حادثه

محمد حیدری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه اظهار کرد: به علت ریزش پل رودخانه چم بشیر در بلوار شهید شمشادیان و نیاز به مرمت آن از سوی شهرداری برای پیشگیری از وقوع حوادث این مسیر مسدود شد و تردد وسایل نقلیه از حدفاصل تقاطع غیر همسطح ولایت (لب آب) تا تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) در هر ۲ مسیر رفت و برگشت تا پایان تعمیر و بازسازی پل مسدود خواهد بود.

سرقت تجهیزات فنی پل چم بشیر عامل مسدودی بلوار شهید شمشادیان

وی افزود: شهروندان و رانندگان از مسیر‌های جایگزین در بلوار زن و بزرگراه امام حسین (ع) و همچنین در بلوار تعاون و بلوار رودکی استفاده و با آگاهی قبلی سفر‌های درون شهری خود را مدیریت کنند.

با بالا رفتن شایعات پس از تشکیل شورای تأمین، فرماندار کرمانشاه از نقص فنی در پل مذکور و نیاز به انسداد این مسیر گفت.

جاده‌های دسترسی محلی احداث می‌شود

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال نقص فنی ایجاد شده در محل پل چم‌بشیر واقع در مسیر جاده کرمانشاه به سنندج بعد از پل ولایت، پیگیری‌های لازم توسط ستاد اجرایی این پروژه آغاز شده است، شهرداری برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از نقص فنی برای خودرو‌ها و سرنشینان، مسدود کردن پل و جایگزینی جاده‌های در دسترس را پیشنهاد کرده و برای سهولت تردد خودرو‌ها وارد عملیات اجرایی شده و عملیات این پروژه در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مشاوره سازه پل‌ها توسط شهرداری کرمانشاه برای تقویت و ترمیم پروژه دعوت به کار شده‌اند، پلیس راهور، پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاونت ترافیک شهرداری، معاونت عمرانی شهرداری و شهرداری منطقه همکاری لازم را داشته و برای سهولت در تردد خودرو‌ها به صورت شبانه روزی پای کار هستند.

سرقت تجهیزات فنی پل چم بشیر عامل مسدودی بلوار شهید شمشادیان

حمیدرضا اعتصام‌فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در تشریح اتفاق سرقت از تجهیزات فنی پل چم بشیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ظهر روز سه شنبه ۲۴ خرداد خبر سرقت میلگرد‌های کششی پل چم بشیر به ما رسید، بلافاصله با شهردار کرمانشاه از محل سرقت بازدید کردیم.

وی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت مساله بلافاصله درخواست کارشناسی فنی و حضور مسئولین تصمیم گیرنده در محل پل شدیم و شامگاه همان روز به پیشنهاد شهرداری و موافقت مسئولین مسیر موقتاً مسدود شد.

تجهیزات ایمنی در پل چم بشیر به سرقت رفت

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه بتن زیر پل تخریب و شبکه میلگرد‌های زیر آن بریده و به سرقت رفته است؛ همین امر شرایط پل را برای عبور ناایمن کرده چرا که آنچه موجب مقاومت پل می‌شود شبکه میلگرد‌های آن است.

سرقت تجهیزات فنی پل چم بشیر عامل مسدودی بلوار شهید شمشادیان

وی ادامه داد: پس از این اتفاق مشاورین طراحی و مقامت پل‌ها دعوت شدند و پس از کارشناسی دقیق، بر حادثه ساز بودن این پل در صورت ادامه تردد تاکید کردند و عنوان داشتند اگر شاید یک روز دیرتر متوجه این اتفاق می‌شدید حادثه‌ای در این مسیر اتفاق می‌افتاد.

اعتصام فر خاطرنشان کرد: زمان بر بودن ترمیم و مقاوم سازی و یا تخریب و از نو ساختن این پل، شهرداری را بر آن داشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیر‌های ترددی انحرافی ایجاد و دسترسی و تردد را برای شهروندان باز کند.

وی با بیان اینکه به مشاورین طرح نیز گفته‌ایم ۲ عامل زمان و هزینه برای ما مهم است، گفت: گزارشات مشاورین برای تصمیم گیری نهایی تحویل مسئولین داده شده تا با در نظر گرفتن زمان و هزینه تا ۲ روز آینده تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار