مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه:
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: عمده تخلفات اخیر در حوزه احتکار آرد و روغن بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 19 June 2022

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بازرسی‌ها از بازار همچنان ادامه دارد، جهاد کشاورزی هم نظارت‌های خود را با همکاری بازرسان فرمانداری، صمت و اتاق اصناف انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات اخیر شامل احتکار است، افزود: بیشترین تخلفات اخیر در حوزه احتکار روغن و آرد بوده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به یکی از موارد احتکار که شناسایی شده، خاطر نشان ساخت:  امروز ١٠٠ کیسه آرد احتکاری توسط یک دلال که آن‌ها را به صورت عمده و بدون اینکه ضوابط و مقررات قانونی فروشندگان یعنی خرید و فروش کالا، ثبت ورود و خروج، ثبت در سامانه تجارت و در جامعه انبار را رعایت کند، ۳۳ میلیون تومان جریمه شده است.

وی گفت: آرد‌های احتکار شده باید در شبکه خود و از طریق دستگاه‌های مجری توزیع شود.

شاهی با اشاره به احتکار انواع روغن خوراکی، یادآور شد: یک شرکت هم انواع روغن خوراکی را احتکار کرده و قصد گران‌فروشی آن را داشته و مقررات مرتبط با آن را انجام نداده، بنابراین ده میلیارد و چهارصد و نود و هشت میلیون و ۱۶۰ هزار ریال جزای نقدی برای این شرکت در نظر گرفته شده است و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی اقدام به عرضه کالای احتکار شده گردید.

شاهی تاکید کرد: علاوه بر جریمه نقدی، نصب پلاکارد و یا تعطیلی واحد متخلف هم در دستور کار است، امر نظارت بر بازار همچنان ادامه دارد و بسیاری از گزارشات به دست ما می‌رسد که ما سریعاً گشت‌ها را برای بررسی اعزام می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار