مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه سهمیه استان در طرح "جهش تولید مسکن" را ۱۲۰ هزار واحد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ساخت ۷۸۰۰ واحد در استان شروع شده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 18 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مهرداد آهکی، با اشاره به سهمیه ۱۲۰ هزار واحدی استان در طرح "جهش تولید مسکن" گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی در همین سال اول باید کلنگ واحد‌های دو سال به زمین بخورد و این یعنی باید به زودی ساخت ۶۰ هزار واحد را در استان شروع کنیم.

وی با اشاره به دشواری تامین زمین برای ساخت این تعداد پروژه، گفت: با توجه به تجربه‌هایی که از مسکن مهر گرفته ایم، برنامه داریم واحد‌ها در اراضی احداث شوند که با کمترین مشکل در آینده مواجه شوند و همین امر روند تامین زمین را قدری کند کرده است.

آهکی گفت: در حال حاضر دستگاه‌های دولتی اگر اراضی داخل شهر دارند باید آن را به راه و شهرسازی تحویل دهند، همچنین اگر اراضی آن‌ها در محدوده شهر است باز هم باید آن را به ما تحویل داده تا پیگیر الحاق آن به شهر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نمی‌توان در هر زمینی ساخت این واحد‌ها را شروع کرد، گفت: قبل از شروع ساخت باید اراضی مربوطه به لحاظ تامین آب، برق، گاز، راه دسترسی و ... بررسی شوند تا زمانی که مردم در آن‌ها اسکان می‌یابند، دچار مشکل نشوند.

وی به پروسه طولانی تایید این اراضی هم اشاره کرد و افزود: در مرحله اول باید با دستگاه مربوط توافق کرده و سپس طراحی زمین را انجام دهیم، در ادامه این اراضی باید در شورای مسکن و سپس در شورای عالی شهرسازی به تصویب برسد و سپس نوبت به انتخاب کارگزار و پس از آن پیمانکار می‌رسد.

آهکی گفت: این روند موجب شده تامین زمین به کندی پیش رود، ولی در مجموع در حال حاضر ساخت ۷۸۰۰ واحد طرح "جهش تولید مسکن" در استان شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام اولیه ۱۹۴ هزار نفر در استان در طرح "جهش تولید مسکن" گفت: از این تعداد تاکنون ۸۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی افراد هم هنوز مدارک تحویل نداده اند به نظر می‌رسد به همان تعداد سهم تعیین شده برای استان متقاضی هم داشته باشیم.

آغاز ساخت ۷۸۰۰ واحد طرح "جهش مسکن" در کرمانشاه/ فعلا ۸۵ هزار نفر واجد شرایطند

به دنبال جذب سرمایه گذار برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی هستیم/ در سفر رییس جمهور پروژه مطرح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و روند کند این پروژه هم گفت: متاسفانه این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات با سرعت بسیار کندی پیش رفته و پس از سال‌ها به پیشرفت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبارات دولتی پیش نمی‌رود، گفت: برای تکمیل این بیمارستان در شرایط کنونی ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن از منابع دولتی قطعا کار دشواری است.

آهکی گفت: در همین راستا با پیگیری و تلاش استاندار کرمانشاه به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای این پروژه هستیم.

وی افزود: قطعا با حضور سرمایه گذار در این پروژه شاهد جهش در زمان ساخت و پیشرفت پروژه خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر این با تلاش استاندار این پروژه در لیست پروژه‌های سفر رییس جمهور قرار گرفته تا بتوانیم اعتبار مناسبی را برای ادامه پروژه کسب کنیم که در صورت تصویب آن در سفر شاهد روند مطلوب در پیشرفت پروژه خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار