معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام هفتمین مورد موفق تله استروک کشور و اولین تزریق موفق در بیمارستان شهدای شهرستان هرسین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 18 June 2022

پرویز صوفیوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در صورت سکته مغزی برای نجات جان بیمار با ۱۱۵ تماس بگیرید.

وی افزود: یک فرد قربانی سکته مغزی هرچه زودتر درمان دریافت کند، احتمال زنده ماندن او بیشتر می‌شود. در اغلب موارد، درمان به توانایی شناسایی علائم کلیدی طی ۳ تا ۵ ساعت بعد از سکته مغزی وابسته است که در این زمان طلایی، دارویی که تحت عنوان فعال کننده پلاسمینوژن بافت (tPA) شناخته می‌شود، تجویز می‌گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: تله استروک یک نوع پزشکی از راه دور است و برای ارائه مفیدتر و سریع‌تر مراقبت‌های سکته مغزی توسعه یافته است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بیماران سکته مغزی را سریعاً ارزیابی و درمان کنید..

صوفیوند گفت: در روش "تله استروک" تزریق داروی ترومبولیتک در مرکز مبدأ که فاقد نورولوژی و دارای سی تی اسکن است توسط پزشک اورژانس و با هدایت و راهنمایی متخصص نورولوژی در مرکز معین ۷۲۴ به روش تلفنی انجام می‌گردد.

وی در پایان اضافه کرد: اجرای این شیوه به نجات جان بسیاری بیماران سکته مغزی و رهایی آن‌ها از عوارض سکته منجر می‌شود، تاکنون هفت تزریق موفق داشته ایم و هفت بیمار سکته حاد مغزی از راه دور و به همین شیوه در سطح استان درمان شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار