رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد:۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی در اختیار کارکنان دارای حداقل سه فرزند قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 11 June 2022

 فاطمه زارع در جلسه با جوکار نماینده مجلس گفت: طبق قانون دستگاه‌ها مکلفند حداقل ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی در اختیار خود را، به خانواده‌های کارکنان دارای حداقل سه فرزند و فاقد مسکن ملکی مناسب، تخصیص دهند.

زارع افزود: در ماده ۵ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، دستگاه‌ها مکلف هستند برای تأمین و ارتقاء کیفیت مسکن، پایان کار، عوارض ساخت و ساز، کلیه هزینه‌های تخصیص شبکه انشعابات و هزینه خدمات نظام مهندسی را به میزان ۵۰ درصد برای خانواده‌های سه فرزند زیر ۲۰ سال و به میزان ۷۰ درصد برای خانواده‌های حداقل ۴ فرزند زیر ۲۰ سال تخفیف دهند.

وی ادامه داد: این ماده دولت را مکلف میکند تا ۱۰ درصد تخفیفات مربوط به پروانه ساختمانی از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی، پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد گفت: باتوجه به ماده ۶ نیز دستگاه‌ها از جمله شهرداری مکلف هستند حداقل ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی در اختیار خود را در خصوص بهره برداری به خانواده‌های کارکنان دارای حداقل سه فرزند و فاقد مسکن ملکی مناسب، در شهر محل خدمت تخصیص دهند و در صورت وجود مازاد بر نیاز، طبق ضوابط مربوطه، به سایرین اختصاص دهند.

زارع گفت: همچنین طول زمان بهره برداری از منازل سازمانی برای خانواده‌های حداقل سه فرزند فاقد مسکن در شهر محل خدمت، حداقل به میزان دوبرابر سایرین کاهش یابد.

وی بیان کرد: در ماده ۲۲ قانون، دستگاه‌ها مکلف هستند ظرف ۶ ماه بعد از ابلاغ این قانون، به منظور حفظ حقوق مادر و کودک، با طراحی، احداث و تجهیز تمامی ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی، خدماتی، آموزشی و رفاهی تحت اختیار با نظارت خود، به تأمین فضای مناسب در خصوص رفع نیاز نوزادان، کودکان و مادران باردار، جهت استراحت، شیردهی و نگه داری کودکان اقدام کنند که البته برای اجرای این طرح آیین نامه اجرایی و دستورالعمل دستگاه‌های مرتبط لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار