پاسخ هئیت مدیره شهرک دریاکنار
روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن دو نگهبان شهرک دریاکنار بابلسر در حال کتک کاری با یک جوان می باشند.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵ 11 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن دو نگهبان شهرک دریاکنار بابلسر در حال کتک کاری با یک جوان می باشند.

بر اساس این گزارش،

هئیت مدیره شهرک دریاکنار در اطلاعیه ای پاسخ این فیلم و علت آن را به این شرح منعکس کرد:
فیلم منتشر شده از درگیری نگهبانان با یک جوان تقطیع شده است

با سلام به مالکین و همسایگان گرامی

به اطلاع میرساند، در ایام تعطیل در تاریخ یکشنبه ۱۴۰۱/۳/۱۵ در ورودی درب اول درگیری و مشاجره ای بین نگهبانان در حال خدمت و یکی از مراجعین که هیچگونه مجوزی جهت ورود به مجتمع را نداشتند بوجود آمد.
متعاقبا فیلمی تقطیع شده از این واقعه در فضای مجازی و برخی شبکه های داخل و خارج پخش گردید که در نظر اول به بیننده اینگونه القا می‌نماید که از طرف نگهبانهای شهرک دریاکنار برخورد زننده و خشنی با یکی از مراجعه کنندگان صورت پذیرفته است.
با توجه به حساسیتی که از طرف هیئت مدیره و نیز مالکین محترم نسبت به اینگونه موارد وجود دارد فیلم کامل این حادثه مورد بازبینی دقیق قرار گرفت و با مسئولین محترم انتظامات و عوامل اجرایی ذیربط صحبت‌های لازم به عمل آمد و گزارش زیر حاصل این بررسی میباشد:
۱- ساماندهی دربهای ورودی و نظم بخشیدن به عبور و مرور در خیابان‌های دریاکنار و جلوگیری از ورود بی رویه افراد متفرقه که منجر به سلب آرامش روانی و امنیتی اهالی گردیده و این امر در ایام تعطیلات بصورت مضاعفی خودنمایی میکند یکی از مطالبات همیشگی و برحق مالکین و ساکنین بوده و کمیته انتظامات مرکب از تعدادی از مالکین و مشاورین مجرب و با حضور دو تن از اعضای محترم هیئت مدیره با اقتدار و در نظر گرفتن همه جوانب و حساسیت‌های امر به این مهم همت گماشته اند که به تدريج شاهد اثرات مثبت اقدامات این کمیته هستیم.

۲- متاسفانه دیرزمانیست که این مجتمع مسکونی بویژه در ایام تعطیلات که فرصتی جهت استراحت مالکین و ساکنین آن میباشد به محلی جهت جولان و گذران دوران فراغت غیر ساکنین تبدیل گردیده است.
بدیهیست تغییر این رویه مذموم مستلزم زمان و برنامه ریزی و آموزش پرسنل و ممارست دست اندرکاران میباشد.
در گذشته نیز شاهد بوده ایم که هرگاه مدیریتهای وقت مجتمع در صدد ساماندهی این مهم بر می‌آمدند با مقاومت قانون شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت شهرک مواجه می‌شدند که سوابق زیادی از تعرض به نگهبانی شهرک با قمه و سلاح سرد و حتی شلیک با سلاح گرم و تخریب ایستگاه نگهبانی و زخمی شدن و آسیب جسمانی نگهبانان وظیفه شناس دریاکنار موجود است که آسیبهای وارده به همکاران زحمتکش انتظامات از جمله آقایان جلیلیان، ذبیحی، نوربخش،فاضلی، محمدیان، مرحوم مهرداد شغلی و ..‌.. نمونه هایی از این موارد میباشد.

۳- بازبینی فیلمها و بررسی دقیق حادثه ۱۴۰۱/۳/۱۵ نیز بیانگر آنست که وظیفه شناسی نگهبانان ورودی و سماجت و بی توجهی به ضوابط توسط مراجعه کننده ای که فاقد هرگونه مجوز یا دلیل موجهی برای ورود به دریاکنار بوده است منجر به این برخورد تاسف بار گردیده است.
اجمالا اینکه: با مراجعه خودروی مراجعه کننده به درب ۱ نگهبانان در کمال متانت خواستار کارت یا مجوز ورود می‌گردند و وقتی هیچگونه مجوزی ارائه نمی‌گردد از ایشان خواسته می‌شود در صورت میهمان بودن به درب میهمان مراجعه نماید.
ایشان تمکین نکرده و اقدام به مسدود کردن درب ورودی می‌نماید.
با توجه به ایام تعطیل و ازدحام ورودی چندین بار توسط نگهبانان و برخی مالکین که قصد ورود داشتند از وی درخواست می‌شود نسبت به جابجایی خودرو و بازکردن مسیر اقدام نماید.
متعاقبا، راننده خودرو با بی توجهی به راهنمایی و درخواست نگهبان از خودرو پیاده شده و قصد ورود بصورت پیاده را داشته که با ممانعت دوتن از نگهبانان وظیفه شناس مواجه و بعد از توهین و فحاشی و مواجهه با عکس العمل ( تا حدی طبیعی و قابل درک ) نگهبانان به درگیری و ضرب و جرح نگهبانان اقدام مینماید.
به نحوی که یکی از نگهبانان شریف از سه نقطه در ناحیه سر و نگهبان دیگر از ناحیه پشت گوش مورد ضربه و جراحت قرار می‌گیرد.

۴- کلیه موارد ذکر شده در دوربین‌های مدار بسته ورودی شهرک ثبت و ضبط شده و قابل مشاهده میباشد.
آنچه در فضای مجازی پخش شده است تنها لحظاتی از درگیری فرد ذکر شده با نگهبانان شریف آنهم بعد از ضرب و جرح دوتن از نگهبانان و اقدام آنها و یک نگهبان دیگر برای کنترل و مهار وی میباشد که این لحظات توسط سرنشین یکی دیگر از خودروها و در پایان در گیری ضبط و در فضای مجازی پخش گردیده و به بیننده اینگونه القا میشود که چندتن از پرسنل حراست برخورد خشنی با یک فرد صورت می‌دهند!

۵- بهرحال نگهبانان مجروح به بیمارستان منتقل و عملیات درمانی نسبت به آنان صورت می‌پذیرد.
همزمان مراتب توسط مسئولین به نیروی انتظامی منعکس و به دستور دادستان محترم بابلسر پرونده ای در این خصوص تشکیل و موضوع در دست بررسی میباشد.

۶- قطعا بروز چنین حوادثی مورد تایید هیچکس بویژه دست اندرکاران مجتمع نبوده و اساسا در شان نام و جایگاه دریاکنار نمیباشد .
واقعیت آنست، تا زمانی که از فناوری‌های جدید ( مشابه بسیاری از مجتمع‌های مشابه)جهت کنترل ورود و خروج استفاده نشود و با بکارگیری سیستم‌های نوین و پیشرفته و با برنامه ریزی لازم دخالت مستقیم افراد در ورودی‌ها به حداقل نرسد و سیستم‌های هوشمند جایگزین روش‌های قدیمی نگردد، وقوع حوادث مشابه کاملا محتمل و اجتناب‌ناپذیر میباشد.
خوشبختانه اجرای این مهم در دستور کار کمیته IT با همفکری کمیته انتظامات قرار گرفته است.
با امید به تحقق هرچه سریعتر این طرح و اظهار تاسف از حادثه پیش آمده و با ارج نهادن به تلاش‌های همکاران سخت کوش انتظامات،
مدیریت دریاکنار از طرف مالکین گرامی خود را محق می‌داند جهت پاسداشت جایگاه و اعتبار دریاکنار نسبت به کسانی که با انتشار فیلم تقطیع شده و قلب واقعیت سعی در مغالطه و خدشه به این مجموعه ارزشمند داشته اند اقدام قانونی را به انجام رساند.

اطلاع رسانی هیئت مدیره دریاکنار ۱۴۰۱/۳/۱۹   

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار