مدیر کل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح هوشمند سازی واحدهای خبازی سطح استان کرمانشاه از ۱۶ خرداد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 10 June 2022

ماشاالله آرویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص اجرای طرح هوشمند سازی خبازی ها اظهار کرد: این طرح در کل کشور در حال اجرا است و توزیع کارت خوان ها را بین خبازی ها آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه قرار است کل واحدهای خبازی به کارتخوان متصل شوند، افزود: در مرحله نخست اطلاعات کامل ۱۵۰۰ واحد خبازی را از مجموع واحدهای خبازی جمع آوری کردیم و این دستگاه ها برای ۱۵۰۰ واحد خبازی در سطح استان تخصیص یافته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: بعد از اتصال کلیه واحدهای خبازی به این دستگاه ها مردم می توانند با کارت های بانکی که در اختیار دارند خرید نان را انجام دهند و هیچ تفاوتی هم در قیمت نان به وجود نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر نان به صورت نقدی خریداری نخواهد شد، تصریح کرد: خرید از طریق دستگاه هایی که به صورت اندرویدی و هوشمند است، انجام می شود، این دستگاه ها برای هر واحد خبازی تعریف شده نوع نان، میزان و قیمتی هم که قرار است به فروش برسد، مشخص خواهد شد.

آرویسی در ادامه تشریح کرد: شهروندان با مراجعه به این واحدهای خبازی، با کشیدن کارت بانکی خرید می کنند، نوع نان و تعداد آن را به میزان دلخواه مشخص می کنند به عنوان مثال اگر نان مورد نظرشان سنگک باشد که سنگک دولتی در کرمانشاه ۱۵۰۰ تومان است،
به قیمت هر عدد ۱۵۰۰ تومان از حساب مشتری کسر می شود و هیچگونه تفاوت قیمتی اعمال نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه این دستگاه ها وارد استان شدند، یادآور شد: از دو روز توزیع دستگاه ها از طریق بانک سپه آغاز شد و آموزش های لازم نیز به خبازها داده می شود، طرح کشوری است اما استان کرمانشاه ششمین استانی است که اجرای طرح در آن آغاز شده است.

وی اجرای این طرح را به نفع واحدهای خبازی و مردم دانست و گفت: این طرح برای جلوگیری از هدررفت یارانه ها اجرا می شود و با این کار حداقل می توانیم بگوییم که یارانه نان که پرداخت می شود به دست گیرنده اصلی آن که خود مردم هستند، می رسد.

وی گفت: اطلاعات جمع آوری شده از سوی ما از کلیه واحدهای خبازی در کل استان بوده است، چون یکسری اطلاعات خاص شامل نام صاحب جواز، شماره سریال نام پدر، کد ملی شماره سری و سریال شناسنامه را نیاز داشتیم همچنین اطلاعات نانی که پخت می کنند با همکاری بانک سپه، ثبت احوال، امور مالیات و دارایی و چند دستگاه دیگر توانستیم اطلاعات ۱۵۰۰ نفر از افرادِ صاحب جواز در سطح استان را جمع آوری کنیم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه بالغ بر ۲۲۰۰ واحد خبازی در سطح استان داریم، اضافه کرد: از این تعداد ۲۲۰۰ واحد (حدودا) از آنجا که برخی از صاحبان جواز ما نانوایی شان ممکن است در این مدت راکد بوده و اطلاعات خاصی از آن ها در اختیار نبوده باشد، به همین دلیل دستگاه ها ذیربط تمرکز ویژه ای را بر روی واحدهایی که اکنون دایر و فعال است و به مردم خدمت رسانی می کنند، گذاشتند تا دستگاه ها به چنین واحدهای تعلق گیرد.

وی ادامه داد: اطلاعات این افراد ۱۵۰۰ نفر که اکنون نانوایی فعال دارند شناسایی شده و بقیه واحدها که برخی اطلاعات ناقص داشتند نیز اطلاعاتشان در حال جمع آوری است، در شهرستان های مختلف نیز تقریبا کار به اتمام رسیده است.

آرویسی تاکید کرد: چند واحدی در سطح شهرستان کرمانشاه ( بالغ بر ۱۱۰۰ واحد) با توجه به وسعت و تعداد نانوایی هایی که در سطح شهرستان داریم، در حال تکمیل هستند و با یاری خداوند و همکاری دستگاه ها و واحدهای خبازی تا پایان خرداد ماه کل واحدهای خبازی مجهز به دستگاه های کارتخوان جدید می ‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار