فرماندار قصرشیرین گفت: عملیات روکش آسفالت مسیر مرز خسروی به قصرشیرین در بزرگراه راه کربلا با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال از امروز دوشنبه ۱۶ خرداد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 06 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مرادعلی تاتار درحاشیه بازدید از قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات شامل ۴.۲کیلومتر مسیر برگشت جاده مرز خسروی به شهر قصرشیرین است که در انتهای بزرگراه کربلا در قطعه ۱۰ قرار دارد که خط کشی و نصب علایم و رنگ آمیزی تابلو‌های مسیر نیز از دیگر اقدام‌های در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: همچنین عملیات اصلاح هندسی نقطه ۱۰ بزرگراه کربلا در سه راهی نصرآباد در قصرشیرین به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و راه دسترسی مناسب جهت انتقال زایران به مرز رسمی خسروی نیز با توجه به این که محل تلاقی و انتقال زائران به مرز هست اهمیت زیادی دارد توسط راه و شهرسازی در دست اقدام است.

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز خسروی از مرز‌های قدیمی برای تردد زایران عتبات عالیات بوده و یکی از مرز‌ها برای تردد زایران اربعین است که درصدد هستیم تا با رفع نواقص و کمبود‌ها بتوانیم خدمات دهی خوبی به زایران اربعین داشته باشیم.

تاتار ادامه داد: امکانات موجود در پایانه مسافری و بین المللی خسروی برای میزبانی و تردد زائران اربعین حسینی تقویت می‌شود تا با تلاش‌های صورت گرفته و طرح‌های در دست اقدام، شهرستان مرزی قصرشیرین در اربعین حسینی امسال میزبانی شایسته برای زائران باشد.

وی گفت:مرز رسمی خسروی به عنوان نزدیک‌ترین نقطه کشورمان به کربلای معلا، بهترین مرز برای عزیمت زائران به عتبات عالیات است و وجود هتل‌ها و مکان‌های اقامتی مناسب، راه‌های ارتباطی مطلوب، بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه و برخورداری مهمانسرا‌ها از یک هزار و ۵۰۰ تخت و وجود توقفگاه‌های مختلف سواری از ظرفیت‌های مناسب برای خدمات رسانی به زایران است.

شهرستان قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین با ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرز‌های طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار