مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به غرق شدن ۲ هم استانی جوان و نوجوان طی ۲۴ ساعت گذشته در سدشیان در اسلام آباد غرب و سد جامیشان سنقر نسبت به جلوگیری از حوادث مشابه با توجه به فرا رسیدن فصل گرما هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 04 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه غلامرضا شهبازی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: گرمای هوا سبب گرایش افراد به ویژه قشر جوان و نوجوان به شنا در رودخانه، دریاچه، کانال‌ها و ... شده که این شور و اشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، استخرها و کانال‌ها افزود: آشنایی با فنون اولیه شنا و رعایت محدودیت‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

در هنگام ورود به دریاچه پشت سد، هر لحظه ممکن است عمق آب به صورت ناگهانی زیاد شود، یا اینکه در گل و لای کف آب گیر کنیم و یا با عوارض طبیعی و غیرطبیعی زیر آب برخورد کنیم.

تغییر دمای ناگهانی در لایه‌های مختلف آب در سدها بسیار رایج است که می‌تواند باعث گرفتگی عضلات و شوک دمایی شود بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نشود.

شهبازی اضافه کرد: پرهیز از شنا در مکان های ممنوعه برای شنا کردن، محیط‌های فاقد نجات غریق،  خودداری از شوخی‌های خطرناک هنگام شنا و بیش از حد فرض نکردن توانایی خود در شنا کردن از جمله توصیه های مهم برای جلوگیری از غرق شدگی است.

وی در پایان از مدیران و مسولان شرکت آب منطقه ای استان خواستار نصب علائم هشدار مانند شنا کردن ممنوع و دیگر اقدامات مراقبتی در دریاچه پشت سدها شد و نیز از مردم خواست به هشدارها ، علائم و تابلوهای شنا کردن ممنوع در مناطق ممنوعه پشت سدها توجه کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار