دوردور‌های مکرر خودرو‌ها با پلاک ۴۹ در محوطه آبشار صدای مسافران، نیروی انتظامی و ماموران راهنمایی مستقر در این مرکز تفریحی درآورده است بالای ۷۰ درصد از خودرو‌های جاده‌ای آبشار با پلاک متعلق به استان در حال تردد هستند بدون اینکه سودی عاید متولیان قدیمی‌ترین مکان گردشگری یاسوج شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳ 06 June 2022

این روزها آبشار یاسوج مملو از جمعیت گردشگرانی است که این مکان خوش آب و هوا را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده اند اما این انتخاب همواره در برهه هایی از سال یا روزهای خاص باعث ایجاد مشقت برای آن ها می شود . آبشار یاسوج بنا به دلایل متعددی از جمله فضای محدود و کمبود زیرساخت ها،گلایه مندی برای مسافران به همراه دارد !
تعدادی از خبرنگاران به همراه شهردار یاسوج ، در یکی از شلوغ ترین روزهای سال بازدیدی از آبشار این شهر داشتند که در این بازدید برخی گردشگران از مشکلات و کمبودهایی گلایه داشتند ضمن اینکه تردد سنگین خودروهای پلاک ۴۹ (پلاک استان
9 در آخرهای شب و پس از جمع اوری باجه دریافت عوارض ورودی بسیار به چشم می خورد و باعث ترافیک سنگین می شد !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شهردار یاسوج در حاشیه این بازدید از بازسازی و ترمیم جاده ورودی و خروجی آبشار خبر می‌دهد و می‌گوید: علیرغم فرصت کم، سنگ اندازی‌ها ، معارض ، کمبود قیر و امکانات تصمیم به بهینه سازی جاده آبشار کردیم که برای این ایام آماده شود که خوشبختانه کار به خوبی انجام شد و سرویس‌های بهداشتی به تعداد کافی در دسترس گردشگران قرار گرفت.
در حالی که با تصمیم شورای ترافیک و بنا به عرض کم جاده، ورودی و خروجی آبشار یاسوج به صورت یکطرفه برای خودرو‌ها اعلام شده است، اما هنوز هستند که بسیاری از خودرو‌ها به ویژه پلاک ۴۹ بدون توجه به تابلو‌ها خلاف جهت حرکت کرده و بانی بسیاری از مشکلات در این مرکز تفریحی می‌شوند.
دوردور‌های مکرر خودرو‌ها با پلاک ۴۹ در محوطه آبشار صدای مسافران، نیروی انتظامی و ماموران راهنمایی مستقر در این مرکز تفریحی درآورده است بالای ۷۰ درصد از خودرو‌های جاده‌ای آبشار با پلاک متعلق به استان در حال تردد هستند بدون اینکه سودی عاید متولیان قدیمی‌ترین مکان گردشگری یاسوج شود.
دلباز فرمانده ستاد امر به معروف و نهی از منکر کانکس آبشار از کشف ده‌ها لیتر مشروبات الکلی خبر می‌دهد و از عدم وجود روشنایی در انتهای مرکز تفریحی گلایه دارد و مقدم شهردار یاسوج می‌گوید محدوده تفریحی تعریف شده برای این مکان مشخص است و قرار نیست که هر جا گردشگران ساکن شدند شهرداری خدمات دهد.
نصب تابلو‌های حجاب و عفاف در محوطه آبشار نشان میدهد که سعی در فرهنگسازی شده است، اما سروصدای عده‌ای از جوان پشت دیوار‌ها باعث ناراحتی مسافران شده است پرسنل نیروی انتظامی مستقر در این مجتمع تفریحی هم جوابگوی این همه نابهنجاری نیست هر چند که برخورد با متخلفین صورت می‌گیرد، اما به محضی سراغ متخلفین یک نقطه رجوع می‌کنند در نقطه دیگری وضعیت نابسامان گزارش می‌شود.
گردشگران حوزه آبشار یاسوج از وجود زباله‌ها در مسیر رودخانه گلایه دارند، اما بنا به ادعای پیمانکار شهرداری این منطقه روزانه سه برابر بیش از حد معمول از زباله پاکسازی می‌شود.
اما عملکرد شهرداری در آبشار یاسوج در برخی از موارد جای نقد دارد آنجا که از ساعت ده شب به بعد عوارضی از خودرو‌ها دریافت نمی‌شود که شاید اگر اخذ عوارض تا دیر وقت انجام شود تاثیر غیرقابل انکاری در کاهش ترافیک و ازدحام جمعیتی که صرفا از سر دل سیری به آبشار تردد می‌کنند داشت مقدم شهردار یاسوج می‌گوید اعلام کردیم که از این به بعد ساعات اخذ عوارض افزایش پیدا کند.
مقدم با بیان اینکه در همه جای دنیا از اماکن گردشگری درامدزایی می‌شود، اما اینجا ما هزینه‌های فراونی متحمل می‌شویم ضمن اینکه هیچ کدام از دستگاه‌ها در این ارتباط با ما همکاری نمی‌کنند و پیمانکار شهرداری ادعا می‌کند روزانه بیش از ۲۰۰ لیتر مایع دستشویی در آبشار یاسوج استفاده می‌شود و نیرو‌های شهرداری طی سه روز گذشته اصلا به منازل خود نرفته اند.
به هرحال ورای این گزارش، آنچه که مشخص می‌شود این است که علیرغم تمامی شعار‌ها و برگزاری متعدد جلسات و اعلام‌های ناتمام جذب گردشگر فقط تا همان زمان برگزاری جلسه تاریخ مصرف دارد و متولیان حوزه گردشگری و اقتصادی در استان در تمامی این سال‌ها چیزی جز روزمرگی و بی برنامگی سرلوحه عملکردشان نبوده است و در صورت ادعای گردش پذیری اول باید زیرساخت‌ها با همکاری تمامی متولیان و دستگاه‌های خدمات رسان ایجاد شود و گام به گام در راستای جذب گردشگر و آماده سازی زیرساخت‌ها با شهرداری یاسوج همکاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار