مراسم سالگرد ارتحال امام (بخش دوم)
در حاشیه این مراسم، تابناک کهگیلویه و بویراحمد، از مسئولین ، هنرمندان و برخی چهره های سیاسی سن و خاطرات آنان در زمان ارتحال امام را پرسید.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 04 June 2022

صبح امروز مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره با حضور مردم و مسئولین در مصلی نماز جمعه شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی   نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان در این مراسم گفت: یکی از راه های اثبات حقانیت پیامبران الهی ارائه معجزه بوده است، پیامبران برای اثبات ادعای خود و پذیرش توسط مردم معجزه ارائه می کردند.
حجت الاسلام میر عمادی با بیان اینکه قرآن کریم به برخی از معجزات الهی اشاره می کند، گفت: قرآن در خصوص حضرت صالح می فرماید: نافع از درون کوه بیرون می آید، در ماجرای حضرت ابراهیم که پرندگان ذبح شدند و خواندن نام و زنده شدن انها، شفا یافتن چشمان حضرت یعقوب توسط پیراهن حضرت یوسف، بلعیدن ریسمان های فرعونی توسط عصای حضرت موسی (ع) معجزه محسوب می شود در زمان پیامبر اسلام قرآن کریم معجزه اوست این معجزات برخی جنبه عملی و برخی جنبه کلامی دارد، معجزه پیامبر کلام و نوشته است.
وی هدف از معجزه را عبور از بندگی از طاغوت و ترویج حق اعلام کرد و گفت: معجزات توسط پیامبر اعلام شد تا مردم به حقانیتشان پی ببرند در عصر حاضر معجزه امام بزرگوار انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه قرآن معجزه پیامبر اسلام و تضمین کننده سعادت انسان ها در طول تاریخ و آینده بشریت است، گفت: معجزه امام، انقلاب اسلامی بود و عمل او قابل مقایسه با علمای گذشته نیست، مراجع تقلید ، علما، روحانیت کارهای بزرگی انجام دادند اما امام عملی داشت که قابل مقایسه با علمای گذشته نیست زیرا اسلام را زنده کرد و مکتب تشیع را به دنیا نشان دهد و در دنیایی که دین افیون توده ها محسوب می شد امام دین را وسیله سعادت انسان ها قرار داد.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام مکتب اهل بیت علیهم السلام را به دنیا معرفی کرد، گفت: امروز به برکت حرکت امام این مکتب در دنیا زنده شد و نمونه آن شیخ زکزاکی بود که به ایران آمد و ۲۰ میلیون نفر را در نیجریه شیعه کرد، امام رژیمی که ژاندارم منطقه بود را سرنگون کرد.
وی افزود: امروز اگر اندیشه اسلام در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا شناخته می شود محصول حرکت امام است، حضرت ابراهیم بت شکن بود و همه بت ها را قلع و قمع کرد و سبب رشد مردم شد؛ امام (ره) هم سبب رشد مردم ایران در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و معنوی شد، امروز ملت ایران ملت بزرگی است و رشد علمی که در ایران اسلامی مشاهده می شود نظیر آن در دنیا وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: با همه شرایط سخت مردم، اما اقتصاد ایران در تحریم ها رشد داشته است، زمانی گفته می شد ارز ترجیحی و دو نرخی کارساز است اما کارگشا نبود و سبب مشکلات و فساد شد؛ دولتمردان توان اجرای سیاست ها و جراحی ها را نداشتند اما در دولت فعلی که سیاست های اقتصادی پیاده می‌شود و کسانی که جرات اجرای آن را نداشتند دولت رئیسی را نقد می کنند.
حجت الاسلام میر عمادی به ضعف ها و ناکامی ها در برهه های مختلف انقلاب اشاره داشت و گفت: با وجود همه ضعف ها و مشکلات شاهد تحول و رشد توسط امام (ره) بودیم و جوانانی که در کاباره ها دچار فساد بودند تربیت کرد و جوانانی پرورش داد که در جان دادن و شهید شدن رقابت داشتند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عده‌ای تنها راه نجات را مذاکره می دانستند، گفت: اگر روزی امام اعلام می‌کرد آمریکا قابل اعتماد نیست آیا این کشور در طول این سال ها تغییر کرده بود که عده ای تنها راه نجات را مذاکره می دانستند.
وی افزود: حرکت امام در پیروزی انقلاب اسلامی سبب تحول در اندیشه ها و افکار ملت ایران شد، ملت پرورش یافته امام نه تنها

در دفاع مقدس بلکه در شرایط حاضر در حال دفاع از حرم های اهل بیت علیهم السلام است.
وی با بیان اینکه سرداران و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد پرورش یافته مکتب امام بودند، گفت: وقتی ۹ شهید از یک خانواده تقدیم انقلاب می‌شود نشان از دلدادگی به مکتب و راه و نام امام راحل است، نباید به عده ای خودخواه و خودپرست شیفته شیطان که دستورات آمریکا را اجرا می کنند نگاه کرد بلکه باید به رشد، تحول، در ابعاد فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی و حضور قدرتمند ایران در دنیا نگاه کرد.
حجت الاسلام میرعمادی اسلام زدایی و ایران هراسی و تفرقه و اختلاف را از توطئه های دشمن اعلام کرد و گفت: اگر قرآن به آتش کشیده می شود اما روز به روز تعالیم آن در دنیا گسترش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه یهودی های صهیونسیتی با ساخت فیلم در صدد خدشه به نام امام رضا علیه السلام هستند، ادامه داد: آنها شرط می کنند که فیلم شما را در صورتی در جشنواره ها نشان می دهیم که ذره ای از پیشرفت های ایران را نشان ندهید.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: فیلمی توسط آنها ساخته می شود که روایت دختر فقیر و بیچاره ای را به عنوان نماد انقلاب اسلامی مردم ایران معرفی می کنند.
وی به ایجاد تفرقه، اختلاف و دو دستگی توسط دشمنان برای موضوعات مختلف در کشور مانند جراحی اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حادثه ابادان رهبر انقلاب پیام تسلیت و امر به امداد رسانی داشتند ، رئیس جمهور شخصا حضور پیدا کرد اما رسانه های معاند با جیغ و داد درصدد سیاهنمایی هستند.
استاد حوزه و دانشگاه به حداقل تجهیزات ایران در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز شهرک های موشکی سپاه و ارتش تهدید کننده جغرافیای دشمنان و استکبار است.
وی افزود: صدها فیلم و انیمشین توسط آمریکایی ها برای کودکان ساخته شد اما به سرود خودجوش سلام فرمانده ایراد می گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین میر عمادی با بیان اینکه امام نسبت به کیان کشور، اسلام، موضوعات سیاسی مانند مصونیت مستشاران امریکایی حساس بودند، گفت: امام نسبت به مردم حساس بود و خود را خدمت گذار مردم می دانست و در برابر آمریکا و توطئه های آنها ایستادگی می کرد و نهایتا نهال انقلاب را به ثمر رساند.
وی در پایان گفت: امام (ره) ملت را رشد داد و سبب تحول ایران اسلامی شد و امروز ما باید با وحدت و یکپارچگی و حمایت از مسئولان انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان از آرمان های امام و انقلاب دفاع کنیم.

در حاشیه این مراسم، تابناک کهگیلویه و بویراحمد، از مسئولین ، هنرمندان و برخی چهره های سیاسی سن و خاطرات آنان در زمان ارتحال امام را پرسید. 
فیلم / خاطرات استاندار از روز ارتحال امام
فیلم / روز ارتحال امام چند ساله بودید و چه خاطره ای از آن روز دارید؟ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار