وکیل نامه
تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 03 October 2015
تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.

قادری،نماینده شیراز
ایجاد باغ شهر در فارس غلط است
در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان‌هایی مانند فارس که با کمبود آب مواجه هستیم و امکان توسعه کمی فعالیت‌های کشاورزی و باغداری را نداریم ایجاد باغ‌شهرها کار غلطی است.قادری با بیان اینکه کسانی که این زمین ها را خریده اند و یا دولت به آن ها واگذار کرده است مقصر نیستند و نباید باغ هایشان را تخریب کرد.در عوض باید با افرادی که اکنون در حال توسعه این باغ ها هستند برخورد شود.

شفیعی،نماینده ررستم و ممسنی
موشک های یمن مانع اشغال صنعا شد
نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی،در گزارش جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان سعی می‌کرد در سالروز ورود حوثی‌ها به صنعا پایتخت یمن را اشغال کند که با شلیک موشک از یمن به عربستان این طرح ناکام ماند.
اوضاع سوریه روبه بهبودی است
شفیعی گفت: امیر عبداللهیان درباره سوریه این را هم گفت که در عرصه سیاسی، بین‌المللی اوضاع به نفع سوریه در حال رقم خوردن است، حمایت روسیه در کنار نظر مساعد اروپا نسبت به بشار اسد نشانه‌ای از این روند است.

ذواالانوار،نماینده شیراز
ایران از داخل هم تحریم است
ذوالانوار در نشست تخصصی قائم مقام وزیر نیرو با چند نفر از نمایندگان مجلس و نمایندگانی از بخش خصوصی با اشاره به اینکه ایران ششمین تولید کننده گازهای گلخانه ای دنیاست ، تاکید کرد: تحریم ها دو نوع است تحریم های داخلی و تحریم های خارجی، که تحریم های داخلی از سوی بانک ها ، تأمین اجتماعی و برخی دیگر از ارگان ها صورت می گیرد که باید این فرهنگ تغییر کند.
کشت گندم در ایران اشتباه است
حسین ذوالانوار افزود: اشتباهاتی در تصمیم گیری در سال های گذشته رخ داده که موجب بوجود آمدن مشکلاتی در زمینه مصرف آب شده است مانند وجود فولاد مبارکه و زرین شهر در نقطه ای مانند اصفهان که با کمبود آب مواجه است و این دو شرکت سالانه صد میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند در حالی که مصرف آب اصفهان سالانه 140 میلیون متر مکعب است.وی در ادامه ادعا کرد: در زمینه کشاورزی نیز اشتباهاتی مانند کشت محصولات کشاورزی داریم مانند گندم که به ازای هر کیلوگرم یک و نیم متر مکعب آب مصرف می شود در حالی که قیمت هر کیلوگرم گندم هزار و 500 تومان است.


رحیم زارع،نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید

میلیاردرهای یارانه بگیر
زارع در توضیح چگونگی حذف یارانه پردرآمدها، گفت: طبق بررسی وضعیت درآمدی کشور بین 5 تا 7 میلیون نفر زیر خط فقر و بین 5 تا 6 میلیون نفر هم درآمد های میلیاردی و حساب نشده دارند و مابقی یعنی حدود 67 میلیون نفر درآمد های متوسط و معمولی دارند اما متاسفانه در نخستین گام های حذف یارانه نقدی، کمتر شاهد حذف افرادی با درآمدهای میلیاردی بودیم.نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس با اشاره به اینکه افراد پر درآمد، کارت های بازرگانی خود را با نام افرادی زیر خط فقر گرفته اند، گفت: همچنین زدن سند خودروهای لوکس به نام برخی افراد متوسط جامعه هم سبب قطع شدن یارانه نقدی این افراد شده است، در حقیقت با انجام این اقدامات ناشایست افراد پر درآمد ضمن فرار از مالیات خود را از حذف یارانه نقدی تبرئه کرده اند، چراکه پردرآمدها به درستی شناسایی نشده اند.سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه شناسایی 6 میلیون نفر قشر پردرآمد سخت نیست، یادآور شد: آمار دقیق اعلام نشده است، اما به نظر می رسد تنها یک دهم از پردرآمدها از لیست دریافت یارانه نقدی حذف شده باشند.

سیدعنایت الله هاشمی،نماینده سپیدان
چرا نخبگان را تحویل آمریکا و اروپا می دهید؟
هاشمی گفت: چرا دولت در جذب و جلب نخبگان و مخترعان کشور کوتاهی می‌کند.سیدعنایت الله هاشمی افزود: دانشگاه‌های مهم کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف با صرف هزینه‌های زیاد به جمع‌آوری و پرورش نخبگان جامعه می‌پردازند اما در نهایت به علت عدم تامین اشتغال برای این جوانان، آنها را تحویل کشورهایی از جمله دولت امریکا می‌دهند.وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت های اروپایی و امریکایی برای جذب این جوانان گفت: برای اشتغال جوانان بعد از تحصیل کاری کنید.هاشمی تاکید کرد: چرا دولت در جذب و جلب نخبگان و مخترعان کشور کوتاهی می‌کند؟


تذکرات نمایندگان فارس

ضرغام صادقی،در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت عدم اجرای قانون در خصوص حق‌التدریسی‌ها، نیروهای خدمات آموزشی و مربیان پیش‌دبستانی شد.
صادقی لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و کمیته ویژه برای شناسایی حجاج مفقود‌‌الاثر و مجازات عاملان جنایت مسجدالحرام و منا را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد.
سیدحسین ذوالانوار و جعفر قادری نمایندگان شیراز در تذکری به وزیر صنعت عنوان کردند: علت واردات ذغال قلیان، سنگ‌پا، چوب کبریت و پوست گاو علی‌رغم تولید این محصولات در داخل کشور چیست.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار