فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 02 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/03/1401 تقدیم حضور می گردد. شما می توانید روزانه از اخبارکلی پلیس اگاهی یافته وازاتفاقات وفعالیتهای روزانه نیروی خدوم ملت بهرمندشوید
------------------------------
کشف اشیاء عتیقه 5 هزار ساله در چالوس 
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف بیش از 100 قطعه شیء تاریخی با قدمت 5 هزار ساله در شهرستان "چالوس" خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان چالوس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.
سردار میرزایی، همچنین اظهار داشت: در این عملیات بیش از 100 قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف نقره ای و مسی، زیورآلات و آشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر 5 هزار سال قبل برآورد کرده اند، کشف شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------
دستگیری 19 نفر از اراذل و اوباش در اجرای طرح عملیاتی ظفر 6 
جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری 19 نفر از اراذل و اوباش در اجرای ششمین مرحله طرح عملیاتی ظفر به منظور افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان مازندرانی خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر گفت: طرح ظفر 6 با رمز عملیاتی"یا فاطمه معصومه (س)" و با بکارگیری 148 تیم عملیاتی متشکل از 502 نفر از ماموران انتظامی بصورت همزمان در 8 شهرستان بابل، قائم شهر، بابلسر، گلوگاه، نکا، محمودآباد، عباس آباد و سوادکوه به مرحله اجرا در آمد.
جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: این طرح با دو هدف کلی، افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان و برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت بویژه سارقان، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر بمنظور ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح 42 عامل افیونی و 53 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 16کیلو و 320 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 94 سارق، 4 دستگاه خودرو و 10 دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه های این سارقان کشف شد.
این مقام انتظامی در استان مازندران از دستگیری 19 نفر از اراذل و اوباش در سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح 190 نفر از مجرمان تحت تعقیب مراجع قضائی شناسایی و دستگیر شدند.
وی به کشف 16 قبضه سلاح شکاری و یک سلاح جنگی غیر مجاز در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، 5 تن چوب جنگلی، 2 دستگاه موتور سنگین و 5 هزار و 459 نخ سیگار قاچاق نیز کشف که ارزش ریالی آن بالغ بر 9 میلیارد و 810 میلیون ریال بوده است.
سرهنگ حسینی از توقیف 41 خودرو و 19 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح نیز خبر داد.
وی ارزش ریالی کالای مکشوفه سرقتی را 3 میلیارد و 349 میلون ریال عنوان کرد و گفت: 553 نفر در مجموع دستگیر شدگان اجرای طرح ظفر 6 بوده است.
جانشین انتظامی استان مازندران از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
--------------------
دستبند پليس نوشهر بر دستان سارق مغازه و لوازم خودرو 
فرمانده انتظامي نوشهر از دستگيري دو سارق سابقه دار مغازه در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي وقوع يك فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان  نوشهر، پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی دو سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاهش دستگیرکردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصريح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به یک فقره سرقت مغازه و 6 فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف و اموال سرقتی به ارزش ریالی 6 میلیاد ریال از آنها کشف شد.
سرهنگ درویشی در پايان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفي متهمان به مرجع قضائي به شهروندان هشدار داد؛ نسبت به ايمن كردن مغازه و محل کار خود در جهت پيشگيري از سرقت اقدام و هر مورد مشكوك را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع رساني کنند.
-------------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در خیابان بلوار کشاورز ساری، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 امیرمازندرانی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ،یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اعتراف متهم به 5 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند.
------------------------
کشف 4 تن چوب قاچاق در "میاندورود" 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان و کشف 4 تن چوب قاچاق خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس یگان امداد  این فرماندهی در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب قاچاق را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از داخل خودرو، 4 تنچوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش چوب های مکشوفه بیش از 200 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم به همراه خودرو توقیفی و کالای قاچاق جهت سیر مراحل رسیدگی به مرجع ذیصلاح تحویل شد.
سرهنگ باقری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق سامانه تلفنی 110 اطلاع داده تا پليس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانوني برخورد کند.
--------------------
کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی اکبر قلی پور با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پاسگاه ناتل کنار در حین گشت زنی یک دستگاه خودرو نیسان حامل چوب آلات جنگلی را درمحور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو 3 تن چوب جنگلی کشف شد، تصریح کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ قلی پور ضمن تشکر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
-----------------------
کشف 7 فقره سرقت سیم مخابرات درمحمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری 2 سارق حرفه ای و کشف 7 فقره سرفت سیم مخابرات در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم مخابرات در برخی از مناطق سرخرود، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی بخش سرخرود با کار اطلاعاتی موفق شدند، 2 سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد با اشاره با اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان 250متر سیم های مخابراتی سی زوجی سرقتی کشف شد، تصریح کرد: متهمان در بازجوئی های پلیس به 7 فقره سرقت سیم مخابرات اعتراف کردند.
سرهنگ حسین زاده در پایان اظهارداشت: درهمین رابطه پرونده ای تشکیل و متهمان جهت رسیدگی وطی مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
------------------------
پیام سردار میرزایی به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15خرداد 
فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی با تسلیت سی و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: آنچه که در 15 خرداد به وجود آمد عبارت بود از پيوند مستحكم ملت و امام به بركت اسلام . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است:
گستره پایگاه امام قلوب دردمندان و محرومان بود، همان تازیانه خورده ‏ها که زنجیر اسارت قرون و اعصار بر پا و گردن و دستشان سنگینی می کرد و امروز نام امام خمینی همواره با واژه‏ های زیبای آزادی، استقلال، خودباوری، ظلم ستیزی و مبارزه مستمر بر علیه بیداد، مترادف است.
اندیشه‏ های امام خمینی(ره) مرزهای قراردادی را در نور دید و به اقصی نقاط عالم بسط و گسترش یافت و امروز نیز نام و یادشان الهام بخش مبارزان و امید آفرین دردمندان برای روزهای بهتر و آینده روشن تر است.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی با نفی تاثیرگذاری و موقعیت‏ برتر کشورهای امپریالیستی، کاخ ابرقدرت های جهان را فرو ریخت و از این روست که امروز آزادگان جهان از امام‏ خمینی به عظمت ‏یاد می‏ کنند و بر خود می‏ بالند از اینکه در قرنی که به قرن امام خمینی شهره شده است، تعلق دارند.
در ادامه این پیام آمده است؛ آنچه که در 15 خرداد به وجود آمد نیز عبارت بود از پيوند مستحكم ملت و امام آن هم به بركت اسلام، نهضتي كه به رهبري امام خميني در مقام مرجعيت از درون حوزه علميه قم آغاز شد و علیرغم سرکوب بی رحمانه آن در پانزدهم خرداد 1342 نابود نشد، بلكه بذري شد كه در خاك سرزمين افشانده شد و پس از پانزده سال كه مردم مسلمان ايران با تحمل سختي‌ها و مرارت ها آن را با اشك و خون آبياري كردند، در بيست و دوم بهمن 1357 سر از خاك برآورد و به ثمر نشست.
نهضت 15 خرداد به دليل اسلامي بودنش از بطن مردم جوشيد و مردم ايران عالي ترين جلوه استقلال سياسي را كه ناشي از استقلال مكتبي بود در این نهضت عظیم امام خميني (ره) مشاهده کردند و اندیشه و افکار امام به عنوان میراثی ماندگار برای ملت شهیدپرور ایران اسلامی باقی ماند.
فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن تسلیت این مناسبت ها، پاسداری از آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ادامه آن تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) را به عنوان وظیفه ای خطیر بر خود فرض دانسته و تا آخرین قطره خون در راه اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و امنیت مردم عزیز از هیچ تلاشی فرگذار نخواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی خبرنگار تاناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار