مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تسویه مطالبات سال 93 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 03 October 2015
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تسویه مطالبات سال 93 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امید قادری صبح امروز در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: تاکنون بیش از یک‌میلیون و 194 هزار نفر از کرمانشاهیان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 41 هزار نفر جزو ایثارگران هستند، اضافه کرد: اکثر ایثارگران زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که لازم است این افراد نسبت به تعویض دفترچه‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: مهلت تعویض دفترچه‌های این افراد تا پایان شهریورماه بود که به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است و پس از پایان مهرماه حتی در صورت داشتن اعتبار از پذیرش آنها خودداری می‌شود.

قادری هدف از اجرای طرح تعویض دفترچه‌های ایثارگران را به‌روزرسانی آمار عنوان کرد و افزود: این تصمیم بر اساس تفاهم‌نامه کشوری با بنیاد شهید و امور ایثارگران و برای تعریف سیستم یکپارچه درمانی اتخاذ شده است.

*تسویه مطالبات سال 93 دانشگاه علوم پزشکی تا پایان هفته جاری

وی از تسویه مطالبات سال 93 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در کل کشور برای پرداخت مطالبات به مشکل برخورد کرده‌ایم، اما با رایزنی‌های صورت گرفته به‌عنوان نخستین استانی هستیم که این مطالبات را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مطالبات خردادماه داروخانه‌ها، پزشکان و مطب‌ها و مطالبات شهریورماه داروخانه‌های دولتی سطح استان نیز تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

قادری با بیان اینکه مطالبات اردیبهشت‌ماه بیمارستان‌های خصوصی و غیر دانشگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه تسویه شده است، علت این تأخیر در پرداخت مطالبات را عدم تأمین منابع بیمه‌ای عنوان کرد و افزود: 95 درصد منابع بیمه سلامت وابسته به دولت است و در صورت عدم تأمین منابع، توان پرداخت ندارد.

وی با اشاره به منابع درآمدی بیمه سلامت،  یادآور شد: در بیمه سلامت حق بیمه اکثر افراد زیرپوشش رایگان است و 990 هزار نفر از یک میلیون و 194 هزار بیمه شده این سازمان در استان از حق بیمه رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: درآمد دیگر سازمان از محل پرداخت حق بیمه سایر افراد همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی است که با توجه به افزایش چشمگیر تعرفه‌ها نسبت به حق بیمه‌ها درآمدهای امسال بسیار پایین است و درآمدهای استانی کفاف پرداخت مطالبات را نمی‌دهد.

*راه‌اندازی مجموعه بستری ترک اعتیاد در بیمارستان فارابی با حمایت بیمه سلامت

قادری با اشاره به ثبت‌نام 800 معتاد برای استفاده از پوشش بیمه‌ای ترک اعتیاد در سامانه بیمه سلامت استان، متذکر شد: در حال حاضر با 5 مرکز ترک اعتیاد قرارداد داریم.

وی از پیگیری برای راه‌اندازی مجموعه بستری ترک اعتیاد در بیمارستان فارابی کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی این امکان را فراهم کند، اداره‌کل بیمه سلامت هم برای پوشش بیمه‌ای آمادگی کامل دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: سهم مشخصی از لحاظ پذیرش افراد در نظر گرفته شده که با رایزنی‌های انجام شده برای اختصاص سهم بیشتری به استان کرمانشاه تلاش کرده‌ایم.

*تشدید برخوردها با ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه بسته‌های درمانی

قادری همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی توافق شده که نظارت بر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه بسته‌های درمانی که در طرح تحول اشاره شده است تشدید شود.

وی با تصریح اینکه پرداخت‌های غیرقانونی و زیرمیزی را رصد خواهیم کرد، گفت: تمام تخلفات به شورای نظارت بر تعرفه‌های استان ارسال می‌کنیم و متناسب با تخلف با آنها برخورد صورت می‌گیرد.

*افراد خارج شده از پوشش سایر بیمه‌ها در سامانه امید ثبت کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در مورد افرادی که از پوشش بیمه‌ای سایر سازمان‌های بیمه‌گر خارج شده‌اند، نیز گفت: این افراد برای بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت باید در سامانه امید ثبت‌نام کنند.

قادری بیان داشت: هدف بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای افراد فاقد هرگونه بیمه است که با توجه به لینک شدن این سازمان با بانک‌های اطلاعاتی سایر سازمان‌های بیمه‌گر برای عدم هم‌پوشانی،
افرادی که از زیر پوشش سازمان‌های دیگر خارج شوند باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار