به گفته معاون گردشگری استان کرمانشاه، بستر‌های لازم برای پذیرایی شایسته از مسافرین تابستانی در کرمانشاه آماده شده است.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 01 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علی صابر بااشاره به در پیش بودن فصل گرم سال و شروع سفر‌های تابستانی، اظهار کرد: آب و هوای مطلوب کرمانشاه باعث شده تا هرساله در این فصل از سال میزبان مسافرین و میهمانان تابستانی بسیاری باشیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته شدت بالای شیوع بیماری کرونا بسیاری از خانواده‌ها و افرادعلاقمند را از انجام سفر‌ها دور نگه داشت، اما در ماه‌های گذشته با بهبود شرایط کرونایی زمینه برای رونق دوباره سفر‌ها فراهم شده است.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: در این راستا در کرمانشاه هم به منظور پذیرایی شایسته از مسافرین تابستانی برنامه ریزی‌هایی را آغاز کرده و ستاد خدمات سفر بصورت منظم برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم استانمان را به نحو شایسته‌ای به مردم کشور معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه استانی سرشار از پتانسیل‌های گردشگری است، عنوان کرد: برای کسانی که علاقمند به دیدن آثار تاریخی هستند، مجموعه جهانی بیستون، مجموعه تاریخی تاق بستان، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی، مساجد قدیمی، کتیبه آنوبانی نی، تاق گرا و ... آثار تاریخی شاخص در کرمانشاه به شمار می‌روند که شهرت جهانی دارند.

صابر ادامه داد: برای گردشگرانی هم که علاقمند به اکوتوریسم و طبیعت گردی هستند، می‌توان منظر فرهنگی طبیعی تاریخی اورامانات که سال گذشته به ثبت جهانی رسید را نام برد که زیبایی‌های آن مسحور کننده است.

وی یادآورشد: دراین رابطه هم میراث فرهنگی استان با همکاری پایگاه جهانی اورامانات و دانشگاه رازی بنا دارد تابستان امسال به منظور معرفی هرچه بیشتر این جاذبه همایشی بین المللی تحت عنوان "هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار" را برگزار کند.

به گفته این مسئول، وجود غار ۶۵ میلیون ساله قوری قلعه، سراب روانسر، آبشار ریجاب، سراب دربند، ۱۴ روستای هدف گردشگری، تعداد قابل توجهی مناطق نمونه گردشگری و مناطق بکر و دست نخورده دیگر ظرفیت‌های کرمانشاه هستند که جذابیت بالایی برای گردشگران دارند.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه تاسیسات گردشگری کرمانشاه هم آمادگی میزبانی از مسافرین تابستانی را دارند، افزود: چهار هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، ۵۲ خانه مسافر، ۴۳ اقامتگاه بوم گردی و ۱۶ مجتمع گردشگری داریم که ظرفیت پذیرش حدود پنج هزار میهمان را دارند.

وی یادآورشد: از آنجایی که فصل تابستان به نسبت تعطیلات نوروزی یک بازه زمانی طولانی را در برمی گیرد و سفر‌ها به شکل تدریجی انجام می‌شود، مشکلی از نظر اسکان و پذیرش مسافرین نخواهیم داشت.

صابر با بیان اینکه در اواخر تابستان رویداد بزرگ اربعین برگزار خواهد شد، افزود: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشایی مرز خسروی به منظور تردد زوار، کرمانشاه میزبان تعداد قابل توجهی از این زائرین خواهد بود که یا از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات خواهند شد و یا اینکه از محور‌های استای عازم مرز‌های جنوبی خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای بازگشایی مرز خسروی تمهیداتی در نظر گرفته ایم تا بتوانیم تعدادی از هتل‌های این منطقه که سالهاست در رکود به سر می‌برند را دوباره فعال کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار