مدیر کل انتقال خون کرمانشاه:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت اهدای خون از سوی بانوان، گفت: هدف امسال افزایش اهدای خون از سوی بانوان به بیش از ١٠ درصد است و میانگین مراجعه روزانه به مرکز انتقال خون ٢٠٠ نفر می‌باشد که معمولا ٢٠ الی ٣٠ درصد از مراجعه کنندگان شرایط اهدای خون ندارند.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 01 June 2022

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر با همراهی هم استانی‌ها ذخایر خونی در شرایط مناسبی است اگر چه نیاز به خون همیشگی است و با این وجود که ذخایر بالای ۸ روز است، فرآورده‌هایی مثل پلاکت سه روز بیشتر قابل نگهداری نیستند و این نیاز مستمر به حضور اهدا کنندگان را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه از نظر ذخایر گلبول‌های قرمز خون نیز در وضعیت بهتری قرار داریم، افزود: در طول روز به صورت میانگین حدود ۲۰۰ نفر مراجعه کننده برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، متاسفانه تعطیلات، گرما و سرما، گرد و غبار و بسیاری موارد دیگر بر مراجعه افراد تاثیر می‌گذارد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: همه مراجعه کنندگان شرایط اهدای خون را ندارند بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از آن‌ها ممکن است معاف شوند یعنی حدودا ۷۰ الی ۸۰ درصد افرادی که مراجعه می‌کنند ممکن است شرایط اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان مراجعه خانم‌ها کمتر است، گفت: هدف امسال ما این است که از بانوان بیش از ۱۰ درصد خونگیری داشته باشیم که در حال حاضر کمتر از ۵ درصد است.

میرزاده در ادامه خاطرنشان ساخت: مشارکت بانوان در اهدای خون با توجه به اینکه رفتار‌های پر خطر کمتری دارند مهمتر و از نظر سلامت خون ارجحیت دارند برنامه ریزی‌ها در این راستا انجام شده که با کمک اصحاب رسانه در جذب مشارکت پیشرفت خواهیم داشت.

وی هدف امسال مرکز انتقال خون را افزایش خون‌گیری دانست و گفت: با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا بسیاری از جراحی‌های به تعویق افتاده امسال برقرار می‌شود و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیز افزایش می‌یابد، سفر‌های تابستانی هم بیشتر شده و به تبع آن آمار تصادفات افزایشی خواهد شد و نیاز به خون را بیشتر احساس می‌کنیم، در همین راستا هدف این است که ذخایر خونی را به بیش از ۱۰ روز برسانیم و با افزایش خونگیری در تامین خون بیماران بیمارستان مشکلی ایجاد نمی‌شود.

میرزاده تاکید کرد: مرکز انتقال خون واقع در بیمارستان معتضدی نیز همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۴ آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار