به مناسبت روز دختر
خوشبختانه برخلاف سال های گذشته زمینه های لازم برای خانم ها در جایگاه های مختلف مساعد شده و هرکسی نسبت به توانایی و علاقه ای که دارد میتواند در عرصه های مختلف بخصوص فرهنگی فعالیت کند
کد خبر: ۱۰۴۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 01 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، به بهانه روز میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختر، با انسیه یوسفی مدیر سینما بهمن بهشهر، مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که می‌خوانیم:

  • لطفا مختصری از بیوگرافی خودتون رو بفرمایید:
    انسیه یوسفی هستم متولد شهر زیبای بهشهر. از نوجوانی تا بحال که با سینما همراه هستم، جهت دیدن فیلمهای زیادی به سالن سینما رفتم. از همان سالها به بهانه دیدن فیلمهای سینمای ایران با فیلم و سینما آشنا شدم و با خریدن بلیت فیلم از همان دوران با سینمای جدی، متفکرانه، طنز و عاشقانه آشنا شدم 
  • گفتگو با اولین مدیر زن مجموعه سینماهای بهمن سبز در مازندران
     

_ از چه زمانی به کار در سینما مشغول شدید؟
از پنج سال پیش بعنوان پرسنل سینمایی به جمع همکارانم در مهد فرهنگ و هنر، استان اصفهان اضافه شدم اما کم کمک بواسطه دلبستگی به دیار سرسبز و جان فزای خودم به مازندران زیبا و به شهر زیبای بهشهر نقل مکان کردم. در مازندران مدتی را به کار در سینمایی پرآوازه و صاحب نام (سینما سپهر ساری) به کسب تجربه پرداختم و بعنوان یک بانوی بهشهری اکنون با افتخار در خدمت همشهریان خودم در سینما بهمن بهشهر به فعالیت مشغولم.

_ چطور به سمت مدیریت سینما رسیدید؟
در ابتدا با قدر دانی فراوان از حسن اعتماد جناب پور قاسم به بنده باید اشاره کنم‌ ، خوشبختانه برخلاف سال های گذشته زمینه های لازم برای خانم ها در جایگاه های مختلف مساعد شده و هرکسی نسبت به توانایی و علاقه ای که دارد میتواند در عرصه های مختلف بخصوص فرهنگی فعالیت کند. البته مطمعنا هر شغلی سختی ها و مشکلات خود دارد.از انجایی که سینما مکان فرهنگی و هنری میباشد و بار فرهنگی جامعه را به دوش میکشد سختی های خاص خودش را دارد و بدون شک اداره مجموعه سینمایی از حساسیت بالایی برخوردار است بنده و تمام همکاران با اضافه کردن چاشنی عشق و اخلاق که رکن جدا نشدنی هر فعالیت هستند آماده ارائه بهترین خدمات هستیم.

_ سینما در ایران از نظر شما به عنوان صنعت مطرح است یا هنر؟
البته به قول مقام معظم رهبری سینما عنصر جذابی است، رسانه فوق العاده ای است، یعنی واقعا الان هیچ چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثر گذاری.

_ سینما در ایران از نظر بنده به عنوان صنعت مطرحه. من معتقدم سینما در ابتدا یک هنر متعالی و کامله که میتونه در خدمت اقتصاد و صنعت یک کشور باشه. در کشور ما ایران هم بسیار افراد ی هستند که در رشته های مختلف هنری از جمله بازیگری ، فیلمنامه نویسی ، فیلمبرداری ، تدوین ، صدابرداری،نورپردازی، حمل و نقلوگریم... دارند ارتزاق می نمایند و زندگی شان از این راه تامین میشود. بله سینما می تواند در کشورمان با حمایت و پشتیبانی مسولان یک صنعت پر سود و پر منفعت باشد.

_ مخاطب شناسی از چه جایگاهی در کارتان برخوردار بوده ؟
موضوع مخاطب شناسی در سینمای ایران را بایستی از دو جنبه نگاه کرد : مخاطب عام و مخاطب خاص. در سینمای ایران آنچه بیش از پیش از طرف فیلمسازان و تهیه کنندگان حرفه ای اهمییت دارد کشاندن مخاطبان وسیع و عمومی به سمت گیشه و سینماست. البته این کار قابل تامل و درک است چرا که سینما حرفه ای بسیار گران است و پر هزینه. برای ساختن یک فیلم سینمایی در حال حاضر بیش از چند میلیارد هزینه عوامل حرفه ای سازنده هر اثر بایستی هزینه شود و این هزینه های سنگین بایستی در جریان اکران یک فیلم برگردد و به مرحله سوددهی برسد و از همین رو اکثر فیلمهایی که در این سالها ساخته شده اند تجاری و عامه پسند بوده و با استفاده بردن از هنرپیشه های محبوب و پولساز به فکر احیای هزینه های صورت گرفته می پردازند.

_ از سینما بهمن بهشهر بگویید:
سینما بهمن بهشهر یکی از سینماهای قدیمی ایران عزیز است که احداث ان به قبل از انقلاب برمیگردد و بیش از ۲۰ سال پیش باز سازی شده و به شکل کنونی در آمده است.
اداره این سینما با موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و زیر نظر حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور میباشد. که این موسسه رسالت بزرگی را در زمینه ساخت، تعمیر و تجهیز سینماها در شهرها و استانهای کم برخوردار و نوسازی سینماهای قدیمی دارد.

_ آیا موسسه بهمن سبز قصد بازسازی و بروز رسانی سینما بهمن بهشهر را دارد؟
از انجایی که سن ساخت این سینما بالا رفته مشکلات اساسی که به چشم دیده میشود مانند: (کیفیت متوسط صدا نسبت به سینماهای مدرن کشور، کیفیت پایین تصویر،کیفیت متوسط صندلی ها و عدم امکان برای اکران فیلم های متعدد) زیاد و باید برطرف شود.
که به همت مدیرعامل محترم موسسه جناب اقای حسینی خالدی و جناب پورقاسم ریاست محترم امور سینمایی استان مازندران این مهم در سال جاری آغاز شده و انجام میپذیزد.البته با پیگیری مکرر جناب آقای سعید پور قاسم پرژکتور پخش فیلم تغییر اساسی در جهت بهبود داشته است.
_ علاقمندان به فیلم از چه کانال ها و مسیرهایی می توانند از ساعات اکران‌ فیلم مطلع شوند؟
از کانال تلگرامی/پیج اینستاگرام/تلفن گویا/گروه های واتساپی. 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار