فرماندار شهرستان روانسر با تاکید بر نظارت برای جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان، گفت: نظارت و کنترل فعالیت مرغداری‌ها و بازار مرغ باید به طور مستمر در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 31 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «سعدی مصطفی‌زاده» روز سه‌شنبه در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان روانسر همچنین بر تداوم بازرسی و نظارت بیشتر بر روند توزیع نهاده، تولید، کشتار و توزیع مرغ در شهرستان و به ویژه در جوجه ریزی مرغداری‌ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی کامل از کمبود‌های فصلی و بدون توجیه مرغ به عنوان یکی از مواد خوراکی پرمصرف در سبد خانوار جلوگیری نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر نیز گفت: در حال حاضر ۹۹ واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و ۸۱۶ هزار قطعه در هر دورره در این شهرستان فعال است.

«سیاوش کهزادی» افزود: در فروردین ماه ۳۵ واحد مرغداری با ظرفیت ۶۴۵ هزار قطعه و در اردیبهشت ماه ۲۲ واحد مرغداری با ظرفیت ۳۹۷ هزار قطعه در این شهرستان جوحه ریزی داشته اند.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری چهار واحد مرغداری فروش خود را به پایان می‌رسانند، اظهار داشت: ۹ واحد مرغداری با ظرفیت ۱۵۹ هزار قطعه در روانسر جوجه‌هایی با سن بالای ۴۰ روز دارند که در روز‌های آینده فروش خود را آغاز می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر اضافه کرد: ۲۴ واحد مرغداری نیز با ظرفیت ۲۹۵ هزار قطقه جوجه‌های آن‌ها زیر ۴۰ روز است که به تدریج وارد بازار می‌شود.

کهزادی گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون سه واحد مرغداری روانسر با ظرفیت ۵۴ هزار قطعه جوجه ریزی داشته اند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار