اجرای طرح کاداستر در ۸۰ درصد زمین‌های ملی گیلان
کد خبر: ۱۰۴۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ 29 May 2022

 

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اجرای طرح کاداستر در بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های ملی استان خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان ؛ سهیل توکلی گفت: طرح کاداستر تاکنون در ۸۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار، معادل ۸۰ درصد زمین‌های ملی گیلان اجرا شد که در صورت مساعد بودن شرایط، تا پایان خرداد ۱۴۰۱ به پایان رسیده و در سامانه بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت کل گیلان یک میلیون و ۴۷۴ هزار هکتار است، افزود: یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار معادل ۷۰ درصد مساحت استان جزو زمین‌های ملی محسوب می‌شود که باید در طرح کاداستر لحاظ شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به بستن قرارداد اجرای طرح کاداستر اراضی در گیلان با مشاوران، اضافه کرد: طرح کاداستر فقط به اراضی ملی اختصاص ندارد بلکه شامل زمین‌های دولتی و مستثنیات هم می‌شود.

سهیل توکلی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرا می‌شود ، گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان متعهد شده طرح کاداستر را در ۷۹۰ هزار هکتار از زمین‌های گیلان انجام دهد که تاکنون برای ۴۵۳ هزار هکتار اجرایی شده و بقیه هم به زودی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک بعد از اجرای طرح کاداستر ، سند صادر می‌کند، افزود: در انتخاب مشاور و مجری طرح، اولویت با افراد متخصص، ماهر و بومی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار