معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: زلزله‌های ۴.۴ و ۴ ریشتری صبح امروز (یکشنبه) که در این شهرستان مرزی به وقوع پیوست، هیچ گونه خسارت جانی و مادی نداشته است.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 29 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حجت خدرویسی» افزود: به محض وقوع زلزله امروز گروه‌های ارزیاب به کانون زلزله اعزام شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند و ستاد مدیریت بحران نیز در آماده باش کامل به سر می‌برند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت:این زلزله‌ها با وجود اینکه باشدت در قصرشیرین احساس شد با توجه به مقاوم سازی و نوسازی بافت منازل شهری و روستایی این شهرستان هیچ گونه خسارت جانی و مادی نداشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به تداوم پس لرزه‌ها پس از زلزله بزرگ ۲۱ آبان ۹۶ و همچنین زلزله چهارم آذر سال ۹۷، ستاد مدیریت بحران در این منطقه به طور دایم در آماده آباش کامل به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و چهار دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان قصرشیرین را لرزاند.

این زلزله ساعت ۱۰ و ۲۰دقیقه و یک ثانیه بامداد روز یکشنبه به وقوع پیوست که بلافاصله پس از این زمین لرزه، زلزله دیگری به بردگی ۴ ریشتر قصرشیرین را لرزاند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمار‌ها اضافه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار