زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و چهار دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز یکشنبه حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند و تنها دو دقیقه بعد زلزله دوم با چهار ریشتر به وقوع پیوست.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 29 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زلزله ساعت ۱۰و ۲۰ دقیقه و یک ثانیه روز یکشنبه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۳کیلومتری و در پنج کیلومتری قصرشیرین و ۲۵ کیلومتری خانقین و ۳۲کیلومتری سرپل‌ذهاب به وقوع پیوسته است.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، گفت: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند.

وقوع دومین زمین لرزه

دو دقیقه بعد از وقوع زلزله اولیه زمین لرزه دیگری به بزرگی ۴ ریشتر مرز عراق و کرمانشاه در حوالی قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند. زمان این زلزله ۱۰ و ۲۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است.

طول جغرافیایی این زمین لرزه ۴۵.۶۲ درجه و عرض جغرافیایی آن ۳۴.۶۵ درجه ذکر شده است.

این زلزله در ۱۵ کیلومتری قصر شیرین، ۲۸ کیلومتری ازگله و ۳۰ کیلومتری سرپل ذهاب استان کرمانشاه روی داده است.

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ به بزرگی ۷.۳ ریشتر روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت. قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار