امام جمعه موقت نیر در خطبه های نماز جمعه از سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات آل سعود انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 02 October 2015
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام دوستعلی ربانی سکوت مجامع بین المللی در قبال وقایع اخیر منا و کشتار وحشیانه زنان، کودکان و مردم مظلوم یمن توسط آل سعود را تاسف بار خواند و افزود: بی شک این سکوت مرگبار نقطه تاریکی در کارنامه مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی خواهد بود.
وی با بیان این که مقامات سعودی زیر بار مسؤولیت فاجعه منا نمی روند ،اظهار کرد: سوء مدیریت مدیران و کارگزاران حج عربستان سعودی همراه با بی تدبیری آنها افزون بر شکل گیری این حادثه در استمرار آن و افزایش جان باختگان زائران بیت الله الحرام نقش داشت.
حجت الاسلام ربانی خواستار بررسی حادثه منا شد و یادآور شد: طی چند دهه اخیر در اداره مراسم حج اشتباهات زیاد و بی شماری صورت گرفته و حادثه منا آخرین مورد هم نخواهد بود، بنابراین تا زمانی که انقلابی در شیوه مدیریت مراسم حج در عربستان صورت نگیرد، شاید شاهد حوادثی از این دست در آینده نیز باید باشیم.
وی تأکید کرد: باید نحوه مدیریت حج تغییر کند زیرا دولت عربستان لیاقت کلیدداری خانه خدا را که محل امن الهی است ندارد.
امام جمعه موقت نیر در ادامه با تبریک فرارسیدن هفته ناجا گفت: دلاور مردان نیروی انتظامی رسالت خطیری از جمله حفاظت از امنیت مرزهای کشور تا امنیت داخل شهرها و مقابله با جرایم مشهود را بر عهده دارند و از اصلی ترین ضابطان قضایی در کشور محسوب می شوند.
وی عنوان کرد: امنیت و آسایش کنونی جامعه مدیون رشادت ها و تلاش های کادر نیروی انتظامی است.
حجت الاسلام ربانی افزود: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی است تا گوشه ای از خدمات ارزشمند این نیروی مردمی که شبانه روز در تامین امنیت مرزها و داخل کشور تلاش می کنند به اطلاع مردم رسانده شود.
نیر در 35 کیلومتری جنوب غربی اردبیل واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار