تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
صبح امروز آئین تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه برگزار شد و ضمن تقدیر از خدمات هادی عسگری، خسرو شهیدی به عنوان مدیر کل جدید این اداره کل معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 23 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه صبح امروز محمد پورهاشمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در نشست تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است، اگر خرمشهر نبود امروز شاهد ایران اسلامی نبودیم، شما در تاریخ می‌بینید بسیاری از ملت‌ها در چنین حوادثی از صفحه روزگار محو شدند و اثری از آن‌ها نیست فداکاری که از خرمشهره اتفاق افتاده رمز ماندگاری ملت‌ها بوده است.

وی افزود: خرمشهر‌های متعددی در این استان رخ داده که در تاریخ ثبت شده و شاهد آن حضور قریب ۹ هزار و ۸۰۰ شهید والامقام و ۲۱ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده‌ای است که در استان کرمانشاه داریم.

پورهاشمی بابیان اینکه مدیر کل سابق بنیاد شهید استان یک چهره ملی است، ادامه داد: فعالان و مسئولین در سطح استان علی الخصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک چهره ملی شناخته می‌شوند، باید توجه داشت بنیاد شهید از نظر ما اداره نیست تا نگاه اداری به آن داشته باشیم، بنیاد شهید محلی است که مضاعف بر ادارات دیگر که خدمت و خدمت رسانی می‌کنند، جایی برای عبادت است.

وی با بیان اینکه مسئولین در مناصب خود باید تلاش کنند تا در آخرت نزد پروردگار روسفید باشند، یادآور شد: بنیاد شهید استان یکی از مجموعه‌های خوب، پویا، پاسخگو و منظم ما در استان است،   امید است مجموعه همینطور به راه خود ادامه دهد.

پورهاشمی گفت: استانداری این تعهد را می‌دهد که در بحث زیرساخت ها، زیرساخت‌هایی را فراهم کند و در حوزه مسکن و تسهیلات، اقداماتی برای شهدا و خانواده و فرزندان شهدا ایجاد شود.

در ادامه نشست شهیدی مدیر کل جدید بنیاد ک شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اظهار کرد: مهمترین وظیفه در حوزه بنیاد شهید که رسالت و ماموریت ذاتی بنیاد در چارچوب سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است بحث فرهنگی، پرداختن، اشاعه و انتشار فرهنگ ایثار و شهادت است اینکه مردمی سازی و مردمی کردن کار‌های فرهنگی  را مد نظر قرار دهیم و این امر خصوصا در بحث فرهنگ ایثار و شهادت و واگذاری آن به مردم باید پیگیری شود.

وی افزود: در بحث فرهنگ ایثار و شهادت این برون سپاریِ کار فرهنگی یا درون سازمانی و برون سازمانی کردن آن توسط بخشی از همکاران به عنوان جامعه هدف انجام می‌شود و در بحث تجدید فرهنگ ایثار و شهادت در بخشی جوانان همراه و همکار بنیاد شهید هستند.

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت: نکته مهم دیگر استفاده از ظرفیت‌های موجود در سیستم اداری است که در بنیاد شهید به همه ادارات و نهاد‌ها و تمامی مدیران برای فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم، قطعا تا کنون با تمام قدرت و توان در خدمت بنیاد شهید بودند از این به بعد انتظار داریم با تشکیل شورایی که در استانداری با ریاست استاندار به عنوان شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اعضایی که در این شورا باید در ارائه بحث‌های ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت خدمت کنند فعالیت صورت گیرد، این امر از موضوعاتی است که قطعا باعت استحکام فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر بهره مندی از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر است، ما در بنیاد شهید حدود ۴۰۰ نفر شاهد و ایثارگر داریم که شامل افراد تحصیل کرده‌ای است که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرفی برای گفتن دارند و این‌ها ظرفیت‌هایی است که در بنیاد شهید داریم و باید به عنوان مسئول از این ظرفیت به نحو احسنت بهره بگیریم که نتیجه آن ایثار اجتماعی است.

شهیدی تاکید کرد: این فعالیت‌ها وقتی که مردمی شود و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم بحث ایثار اجتماعی مطرح می‌شود، یعنی دستگیری از دیگران و کمک به همنوعان، کمک به افرادی که نیازمند هستند و باید توجه داشت امروز همین نکات نکاتی هستند که سفارشات شهدای ما هستند، امید است با همکاری، همراهی و همدلی و دستگاه‌ها بتوانیم خدمتگزار خوبی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار