مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه در روستای هدف گردشگری انجدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 01 May 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: این رویداد پس از دو سال وقفه و تعطیلی به علت وقوع کرونا جان تازه‌ای به رویدادهایی که در طبیعت اجرا می‌شوند، می‌بخشد و به سهم خود تاثیر مثبتی در توسعه گردشگری ورزشی را موجب می‎شود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:روستای انجدان با تاریخ هزار ساله و میراث ارزشمند فرهنگی خود مورد بازدید گروه‌های سنگ‌نوردی و خانواده‌های آنان از اقصی نقاط کشور قرار می گیرد که بی‌شک در حیات اقتصادی روستا و بالابردن انگیزه ساکنان آن در نگه داشتن میراث‌های تاریخی و فرهنگی سهم بسزایی خواهد داشت.
مرزبان با اشاره به دلیل انتخاب روستای انجدان، به عنوان محل برگزاری جشنواره سنگ نوردی گفت: شهرستان اراک دارای مناطق کوهنوردی یا سنگ‌نوردی معروفی مانند صخره‌های روستای انجدان، دیواره و قله لجور در منطقه آب اسکان یا کوه مرتفع شهباز در منطقه شازند است اما دیواره عظیم انجدان برای ایجاد سایت آموزش سنگ‌نوردی بسیار مناسب است.
وی ادامه داد: این دیواره از جنس آهکی و گستردگی در طول و ارتفاع بلند و مسیرهای متنوع و با توجه به فاصله کوتاه آن تا شهر اراک می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه گردشگری ورزشی سنگ‌نوردی در شهرستان اراک شود.
او با دعوت از جوانان و علاقه‌مندان به گردشگری ورزشی برای شركت در اين جشنواره گفت: این جشنواره به خاطر جلوگيری از شيوع كرونا، متأسفانه دو سال تعطيل شد، اما امسال به فضل خدا و با همکاری دهياری، اين دو سال را جبران و جشنواره را با شكوه‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار