رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در گفتگو با تابناک:
رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) گفت: مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) از ابتدای پاندمی کرونا به عنوان مرکز اصلی پذیریش بیماران کرونایی، نهایت تلاش و توان خود را برای درمان این بیماران اختصاص داد و از این آزمون سربلند بیرون آمد.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 27 April 2022

شهرام بیدهندی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا، در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) با ظرفیت ۷۱۴ تختخواب، قسمتی از بیمارستان به نام مرکز سوانح سوختگی گلستان به عنوان مرکز و یا سانتر کرونا و پذیرش این بیماران در نظر گرفته شد و به تدریج با افزایش تعداد بیماران و اوج همه گیری و پیک‌های مختلف، ظرفیت‌های بیشتری از مجتمع بیمارستانی امام رضا به این بیماری اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه در بعضی از پیک ها، به خصوص پیک پنجم بیش از نیم ظرفیت بیمارستان که بالغ بر ۳۰۰ الی ۴۰۰ تختخواب بود علاوه بر ۵۰ تختخواب مرکز گلستان، به این بیماری اختصاص یافت، افزود:
مرکز آموزشی درمانی امام رضا باید همزمان علاوه بر ارائه خدمت به بیماران کرونایی سایر خدماتی را که به صورت روزمره به هم استانی‌ها و بیماران سایر استان‌های همجوار ارائه می‌داد و خدمات علمی پژوهشی هم در این بیمارستان انجام می‌شد این امر بار عظیم کاری به سیستم تجهیزاتی و فضای فیزیکی بیمارستان اضافه کرد.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) ادامه داد: به این ترتیب تمامی همکاران ما در همه رده‌ها و کاردر پرستاری، کمک پرستاری، خدمات و نگهبان با حجم کاری بسیاری رو به شدند، اما خوشبختانه بیش از این دو سال که مجتمع بیمارستانی امام رضا به عنوان مرکز کرونا ارائه خدمت در نظر گرفته شده کمترین عوارض و بیشترین بهبودی را در بیماران داشتیم و گا‌ها در یک روز ۳۵۰ الی ۴۰۰ بیمار کرونایی را بستری می‌کردیم.

وی گفت: در این فاصله سیستم آزمایشگاهی را تجهیز و سعی کردیم آزمایشگاه PCR که تشخیص قطعی بیماری کرونا (مختص مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)) بود راه اندازی شود، همچنین واحد سی تی اسکن را فعال کرده و سعی شد تمام خدماتی که بیماران کرونایی نیازمند آن هستند، ارائه شود.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های ICU در این ایام، تصریح کرد: در ابتدای کار فقط ۱۲ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت در ادامه این بیماری و همه گیری کرونا در یک مرحله ۲۱ تخت و در مرحله دیگر ۱۲ تخت دیگر ICU را با امکانات شرایط خاص و هزینه‌های بالا، به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

بیدهندی تشریح کرد: در تمام پیک‌ها و در تمام دورانی که از پیک اول کرونا می‌گذرد هیچگاه شرایطی پ که مجبور به انتقال آن به م کز درمانی دیگر باشیم عملا مجتمع بیمارستانی امام رضا به عنوان سانتر اصلی پوشش بیماری کرونا در سطح استان فعال بود.

وی تاکید کرد: با شروع واکسیناسیون و اجرای مراحل آن تعداد همکاران آلوده به ویروس کرونا به حداقل رسید و در پیک‌های آخر تعداد بیماران کاهش یافت و این امر نشان داد واکسیناسیون موثر بوده و تعداد بیماران بدحال را به حداقل رساند.

بیدهندی در پایان از تمامی هم استانی‌ها درخواست کرد در صورتی که هنوز فرایند واکسیناسیون را به طور کامل انجام ندادند در انجام آن مبادرت ورزند تا در صورت بروز پیک‌های جدید این بیماری با کمترین خسارت و مرگ و میر مواجه شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار