معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۳ درصد کرمانشاهیان دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 26 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،سارا شاه آبادی اظهار کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون ۹۴.۱ درصد دز نخست و ۸۴.۸ جمعیت بالای ۱۲ سال دز دوم واکسن و ۴۳.۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز سوم را در استان کرمانشاه تزریق کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۱۷.۸ درصد کودکان پنج تا ۹ سال و ۳۷.۸ درصد کودکان کرمانشاهی ۹ تا ۱۲ سال تاکنون در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد موارد بستری کاهش یافته و چند روزی است که مورد فوت کرونایی گزارش نشده و استان کرمانشاه دارای شرایط پایداری است، اما باید توجه داشت که ویروس کرونا همچنان در گردش است و واکسیناسیون کرونا باید با جدیت دنبال شود.

شاه آبادی بیان کرد: در پیک ششم کرونا یکی از گروه‌های سنی که به کرونا مبتلا و بستری شدند کودکان زیر ۱۲ سال بودند که با توجه به بازگشایی مدارس و حضور مستمر دانش آموزان در کلاس‌های درس ضرورت دارد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: در برخی مدارس استان کرمانشاه دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه مناسب هوا صورت نمی‌گیرد، زیرا کودکان درک درستی از خطر ندارند و این موضوع می‌تواند سبب شیوع مجدد ویروس کرونا شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: والدین کرمانشاهی هرچه سریع‌تر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن کرونا برای کودکان پنج تا ۱۲ سال خود اقدام کنند و واکسن تأیید شده برای این گروه سنی سینوفارم و پاستو کوک است.

شاه آبادی تاکید کرد: این واکسن‌ها دارای مجوز از وزرات بهداشت بوده و آزمایشات مختلف را پشت سر گذاشته و تاکنون عارضه‌ای در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش حجم مراجعات به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا تعداد این مراکز به چهار مرکز در شهر کرمانشاه شامل دانشکده بهداشت، ۹ دی، سالن تربیت و مرکز امام علی (ع) کاهش یافته و در ایام تعطیل و غیر تعطیل افراد را پذیرش می‌کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: علاوه بر مراکز تجمیعی پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی در روز‌های غیر تعطیل پذیرای مراجعه کنندگان هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار