مدیرعامل انجمن سراسری نذر طبیعت وطن ما خبر داد ؛
مدیرعامل انجمن سراسری نذر طبیعت وطن ما گفت: ۱۰ تن علوفه برای وحوش نشخوارکننده باتوجه به حجم بالای خشکسالی در ایلام از طریق این انجمن به استان ارسال شده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 25 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد بحری اظهار داشت: باتوجه به اعلام نیاز مسوولان محیط زیست ایلام، این انجمن ۱۰ تن علوفه به ارزش ریالی بیش از ۸۰ میلیون تومان را در ۲ مرحله برای نشخوارکنندگان به ویژه وحوش زیستگاه کولگ مهران تامین کرده که مرحله اول آن ارسال و نوبت دوم آن نیز طی روزهای آینده فرستاده و در صورت نیاز به مقادیر و تعداد ارسال علوفه ها اضافه می شود.

وی افزود: همچنین این انجمن برای احداث آبشخور یا نصب مخازن آب مورد نیاز حیات وحش استان ایلام آمادگی دارد به تعداد مشخصی احداث آبشخور یا نصب مخزن طی موافقت نهایی با مسوولان محیط زیست استان در نقاط مورد نیاز انجام دهد.

بحری ادامه داد: این انجمن سال ۱۳۹۸ نیز تعداد ۴۰ تیر برق در سایت زباله ایلام به منظور حفاظت از جان پرندگان از جمله عقاب ها عایق کاری کرد چرا که این پرندگان با نشست بر روی تیرهای برق بدون حفاظ دچار برق گرفتگی می شدند.

مدیرعامل انجمن سراسری نذر طبیعت وطن ما یادآور شد: همچنین سال ۱۳۹۹ نیز سه دستگاه مهار آتش برای سه انجمن فعال زیست محیطی شهرستان های ایلام، چرداول و آبدانان با همکاری شرکت ایرانسل ارسال شد.

این محیطبان اضافه کرد: انجمن نذر طبیعت ما متشکل از ۱۰ هزار عضو حامی و خیرین دوستدار طبیعت از سراسر کشور است که هر سال باتوجه به شرایط مناطق مختلف با اعلام فراخوان عمومی بین اعضا، کمک های مردمی برای رفع یا کاهش مشکلات آن مناطق جمع آوری می کند.

وی گفت: این انجمن دارای یک هیات علمی مجرب از کارشناسان خبره محیط زیست است که فعالیت های انجمن را بر اساس نیازسنجی مناطق بررسی می کنند و امسال به علت خشکسالی ها و کاهش نزولات جوی کشور، استان ایلام در اولویت این انجمن برای تامین علوفه و آب حیات وحش قرار گرفته است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: این انجمن در زمینه های دیگری چون کاشت نهال، تهیه و توزیع نوشت افزار حاوی تصاویر حیات وحش به دانش آموزان ساکن مناطق حاشیه جنگل ها و اراضی تحت مدیریت محیط زیست به منظور فرهنگ سازی و نهادینه کردن اهمیت حفظ طبیعت در بین این خانواده ها، کمک به خانواده های محیطبانان و پرداخت خسارت حمله وحوش به دامداران و کشاورزان برای حفاظت از گونه های جانوری فعالیت دارد.

بحری اظهار داشت: انجمن نذر طبیعت ما دارای یک سایت به نشانی (https://www.nazretabiat.ir/) در بستر وب و یک نرم افزار (اپلیکیشن) برای نصب بر روی گوشی های همراه است و هر عضو از طریق صفحه مخصوص خود می تواند محل مصرف کمک های خود به انجمن را رصد و پیگیری کند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار