استاندار خبر داد
استاندار یزد در جمع مدافعان سلامت استان گفت: با توجه به پتانسیل توریسم درمانی در استان یزد، ایجاد منطقه ویژه سلامت در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 24 April 2022

«مهران فاطمی» در نشست با جمعی از مدافعان سلامت استان، ضمن قدردانی از جان فشانی ها و از خودگذشتگی های کادر بهداشت و درمان در دوران اپیدمی کرونا، اظهار کرد: همه گیری دو ساله کرونا، حقیقت و بطن زحمات نیروهای سلامت را برای همگان نمایان کرد و احاد جامعه اعم از مسئولان و اقشار مختلف مردم، قدردان زحمات کادر سلامت هستند.

وی با اشاره به این که یزد قطب پزشکی جنوب و جنوب شرق در کشور است، افزود: با توجه به پتانسیل های درمانی استان، ایجاد منطقه ویژه سلامت در استان یزد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: این طرح در جلسه مناطق آزاد مطرح و مصوب شده است که هم جنبه گردشگری دارد و هم سبب رونق توریسم درمانی در استان خواهد شد.

فاطمی ادامه داد: همچنین صنایع مرتبط با تولید تجهیزات پزشکی می‌توانند در این منطقه مستقر شوند و از مشوق های گمرکی و مالیاتی و سایر مزایا بهره مند شوند.

استاندار با اشاره به اهمیت فراهم کردن زیرساخت های لازم در بحث توریسم درمانی، اظهار کرد: در اولین قدم تفاهم نامه با شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد و تا هفته اول شهریور، چهار پرواز با نام یزد در کشورهای منطقه انجام خواهد شد.

فاطمی به بحث دانش‌بنیان‌ها در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در بین حوزه‌های دانش بنیان، پایین ترین سهم برای حوزه بهداشت و درمان است.

وی با توجه به فراهم شدن بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر پیگیری و افزایش فعالیت ها در این حوزه تاکید کرد.

وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد دارو، تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی و بهداشتی می توانند در منطقه ویژه سلامت مستقر شوند.

فاطمی یکی از محورهای تحولی در استان را بحث سلامت دانست و افزود: در استان در حوزه سلامت، نیازمند تدوین برنامه تحولی و جامع هستیم تا محورهای سلامت از جمله، منابع، امکانات، بیماری ها و مشکلات بیان شود و موضوعات را مبتنی بر این برنامه پیگیری کنیم.

بهره‌مندی از ظرفیت خیران در داخل و خارج از کشور در حوزه سلامت از دیگر موضوعاتی بود که استاندار یزد به آن اشاره کرد و گفت: براساس قانون، معادن و صنایع موظف هستند در راستای مسئولیت اجتماعی، بخشی از درآمد خود را به استان پرداخت کنند و سهم بخش بهداشت و درمان نیز پرداخت خواهد شد، فرایندهای اداری و اجرایی انجام شده و در حال حاضر در مرحله وصول هستیم و ساز و کارها را دنبال می‌کنیم.

فاطمی خروج کادر متخصص از استان را یکی از نگرانی‌های خود بیان کرد و گفت: اولین مزیت ما، کادر متخصص است و این موضوع را مسئله مهمی دانست.

وی ادامه داد: در صورتی که بهترین تجهیزات، مواد و ساختمان ها را داشته باشیم اما کادر متخصص حضور نداشته باشد، دیگر حرفی برای نگفتن نداریم و باید برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات در این خصوص انجام شود.

استاندار تصریح کرد: نیاز است شورای سلامت را احیا کنیم و موضوعات در این شورا مطرح شود تا نتیجه مورد نظر محقق شود.

گفتنی است؛ در این نشست برخی از مدافعان سلامت به نمایندگی از کادر بهداشت و درمان، در حوزه های مختلف مشکلات و درخواست‌های خود را بیان کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار