مدیر کل اقتصادی و دارایی البرز با اشاره به ظرفیت های بالای صنعتی و اقتصادی استان از تهیه کتابچه الکترونیکی  فرصت های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی در معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان همکاری کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 21 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» رضا جعفری در نشست با نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری البرز گفت: جذب سرمایه‌ گذاران و بهره مندی از ظرفیت روش های نوین تامین مالی یک ضرورت غیر قابل انکار در استان  البرز است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به دلیل اعمال تحریم های ناجوانمردانه و کاهش منابع مالی حاصل از فروش نفت به کار گیری روش های نوین تامین مالی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند نقش بسزایی در اقتصاد کشور و  البرز ایفا کند.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی موجود کشور باید به سمت موتور محرکه ای به نام سرمایه گذاری برویم از دستگاه های اجرایی استان خواست تا با آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران در استان باشند و نسبت به شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دامداری، کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و توریسم به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز برای تهیه کتابچه الکترونیکی فرصتهای سرمایه گذاری اقتصادی  استان البرز در سال ۱۴۰۱ کمک کنند.

جعفری با اشاره به نرخ ۸.۳ درصدی بیکاری استان البرز افزود: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های فراوان استان البرز در حوزه های مختلف جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، نباید شاهد این میزان بیکاری در استان باشیم.

وی علاوه بر ضرورت دعوت از سرمایه گذاران ، لازمه محقق شدن جذب منابع بیشتر در استان البرز را فراگیری روش های نوین تامین مالی دانست  و بیان داشت: تبصره چهار قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز بر  لزوم استفاده از مشارکت عمومی و خصوصی در تامین منابع مالی ۱۴۰۱ تاکید دارد.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز از نمایندگان دستگاه های اجرایی خواست تا در شناسایی و معرفی طرح های سرمایه گذاری به سند آمایش سرزمینی استان البرز، کم آب بر بودن پروژه ها، رعایت توسعه متوازن در بخشهای مختلف و موضوع زیست بومها توجه ویژه ای داشته باشند.

شایان ذکر است در این جلسه ۱۶۶ عنوان طرح سرمایه گذاری توسط شهرداری کرج، جهادکشاورزی، صنعت،معدن و تجارت ،پارک علم و فناوری و سایر دستگاه های اجرایی استان البرز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار