این روزها را شاید بتوان روزهای سخت اقتصادی نامید. مردم بلحاظ فشارهای ظالمانه تحریم ها در شرایط سختی بسر می برند و شاید وظیفه ی تک تک مسولین باشد به هر طریق ممکن در کنار مردم باشند.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ 19 April 2022

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ شرایط این روزهای کشور ما به گونه ای است که مردم در شرایط سختی به سر می برند. کرونا و دردسر های آن از یک سو، فشار تحریم های ظالمانه از یک سوی دیگر و گران فروشی برخی فروشندگان و تولید ها را اگر اضافه کنیم شرایط طوری رقم خورد تا زندگی بر مردم سخت بگذرد.

وضعیت اقتصادی اکثریت مردم خصوصا در مناطق روستایی بگونه ای است که همه خانوارها نیازمند حمایت هستند.

طی دو سال گذشته امّا اتفاقات زیبا و جالب توجهی در کشور ما رقم خورد. مردم با درک شرایط حساس جامعه پای کار آمدند. هر کس به اندازه توان و گاهی فراتر مهربانی کردند.

مهربانی هایی که باعث شد تا در وضعیت سخت تحت فشارهای مختلف حداقل سفره های نیازمندان دیده شوند و شاید بتوان گفت پیرو تاکیدات و توصیه های رهبر انقلاب همه کسانی که می توانستند سهمی در این مهربانی ها داشته باشند پای کار آمدند.

در روزهای اینچنین بی شک مدیریت کمک های مردمی و تلاش در جذب کمک ها از نهادها و سازمانی دولتی، گروه های خیریه مردم نهاد از جمله ی مهمترین موارد بود که اینجا در شهرستان لنده با ورود سپاه و بسیج شهرستان به خوبی موضوع پیگیری و مدیریت شد.

در دو سال گذشته شاید هفته ای نبود که خبر توزیع بسته های حمایتی در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا را نداشته باشیم و اکنون نیز همچنان تلاش ها در شهرستان لنده ادامه دارد تا به طریق مختلف به مردم کمک شود.

در روزهای اخیر بیش از ۱۲۰۰ بسته ی معیشتی با محوریت سپاه ناحیه لنده و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی به دست مردم رسید و پیش از این طی دوسال گذشته با کمک و مساعدت بنیاد علوی، بنیاد مستصففان، ستاد اجرایی حضرت امام در استان، بسیج سازندگی و سپاه فتح استان با محوریت سپاه ناحیه لنده صدها بسته ی معیشتی به دست خانواده های کم برخوردار رسید و ده ها طرح حمایتی در لنده اجرا گردید.

در ادامه ی حمایت از خانواده های کم برخوردار این روزها شاهد هستیم که کمک ها به دور دست ترین نقاط برده می شود تا عدالت در توزیع نیز فراموش نشده باشد.

حضور مسئولین در چنین برنامه های از جمله ی نکات قابل توجه است. حضوری که باعث میشود مردم مسولین را درکنار خود بدانند و در نتیجه این پیام به جامعه داده شود برای گذر از پیچ سخت شرایط اقتصادی کنونی همدلی و کنار هم بودن مردم و مسولین بیش از پیش لازم و ضروری است.

لازم به توضیح است` در روز گذشته توزیع بسته های حمایتی در روستاهای حومه ی غربی " روستای مال آخوند، و روستاهای چلی، لارب و منطقه ی رودکوف از توابع قیام لنده در دستور کار سپاه ناحیه لنده قرار گرفت. برنامه ی حمایتی که همچنان ادامه دارد و درآن همه مردم مناطق محروم روستایی دیده خواهند شد.

در این راستا دهیار روستای مال آخوند در گفتگوی با تابناک از اقدامات حمایتی سپاه ناحیه لنده در راس فرمانده جهادی این مجموعه تقدیر کرد و گفت، در کمک رسانی به مردم روستای ما سایر مشکلات به اطلاع فرمانده سپاه ناحیه لنده رسید و ایشان قول داد در نسبت به مشکلات موجود روستا از حمله ی بحث انتن دهی و شبکه تلویزیونی منطقه رایزنی های لازم با مسولین شهرستان و استان انجام شود.

از نکات قابل تحسین در رفتار فرمانده سپاه ناحیه لنده حضور میدانی در جریان توزیع بسته های حمایتی و اجرایی طرح ها و برنامه ها در مناطق مختلف است که باعث میشود ایشان ضمن نظارت دقیق با مردم دیدار و حرف و دل مردم را بشنود و مباحث مختلف از جمله ی مشکلات خانواده های شهدا و ایثار گران و مردم نیازمند حتی در حوزه های عمرانی را رصد و پس از آن پیگیری نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار