از ۱۴ اسفندماه اکیپ های پزشکی در عرصه حضور داشتند و ۲۰ تن مواد غذایی فاسد، قاچاق و تاریخ گذشته معدوم سازی شد
کد خبر: ۱۰۳۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 17 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت قراردادی برنج به طور جدی در دستورکار است و در آینده هم صنعت طیور باید در راستای تولید قراردادی حرکت کند.
 حسن عنایتی کلیجی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای مدیران دامپزشکی استان اظهار کرد: کشاورزی مازندران مزیت های فراوانی دارد و در برخی از تولیدات رتبه های برتر را در کشور داریم.

 

وی ادامه داد: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی مناسبی که دارد می تواند ظرفیت های خوبی از لحاظ کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته باشد.

 

عنایتی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید غذای سالم و بهداشتی تولید و در دسترس جامعه قرار دهد و در این راستا دامپزشکی باید کنترل، نظارت و مدیریت در حوزه سلامت غذا داشته باشد.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه گفت: کشف مواد غذایی ناسالم از خسارت های مالی و جانی جلوگیری می کند و به همین منظور دقت، نقش و نظارت مسوولین دامپزشکی باید به موقع باشد و اگر تاخیر در شناسایی وجود داشته باشد منجر به خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.

 

وی به نقش مسوولین دامپزشکی اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در تنظیم بازار نقش بسزایی دارد تا کالای سالم به موقع به دست مصرف کننده برسد.

 

عنایتی به کیفی سازی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: موازین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه ها و استانداردسازی محصول باید توجه شود.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: اگر در جایی ضعف و کاستی وجود داشته باشد جامعه هدف دچار خسارت خواهند شد و با فعالیت های گسترده باید استان پیشرو و سرآمد در حوزه بهداشتی و قرنطینه ای باشیم.

 

این مسوول درباره فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی برنج به طور جدی در دستورکار است و در آینده هم صنعت طیور باید در راستای تولید قراردادی حرکت کند.

 

عنایتی گفت: سرمایه گذارانی که در بخش صنعت و خدمات فعال هستند به سمت بخش کشاورزی بویژه در صنایع تبدیلی سوق پیدا کنند.

 

وی درباره بیماری‌های مشترک انسان و دام گفت: با کنترل به موقع می توان جلوی این بیماری‌ها را گرفت و خسارت ها به اندک برسد.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران در این جلسه گفت: از ۱۴ اسفندماه اکیپ های پزشکی در عرصه حضور داشتند و ۲۰ تن مواد غذایی فاسد، قاچاق و تاریخ گذشته معدوم سازی شد.

 

وی ادامه داد: در حوزه طیور یکی از کارهایی که شد این بود که امسال با رصد و پایش به موقع تلفات حاد و خاصی را در میانکاله شاهد نبودیم.

 

گلپایگانی خاطرنشان کرد: تلفات در حیات وحش و قوچ وحشی گزارش شد و در دام های اهلی کانونی نداشتیم و حضور همکاران به حدی گسترده بود که شاهد یک گزارش هم نبودیم.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: پست قرنطینه ای در شهرستان سوادکوه مستقر است و کارهای قرنطینه ای در شرایط خاص استان در محورهای هراز و کیاسر برای کنترل و تردد نهاده‌های دامی و طیور قرنطینه ای صورت می گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار