استاندار خبر داد:
استاندار کرمانشاه از تدوین اطلس سرمایه گذاری استان برای معرفی قابلیت ها، تخصص‌ها و اولویت‌های توسعه‌ای هر منطقه بر اساس سند آمایش سرزمینی خبر داد و گفت: این استان با داشتن محیطی بهره ور و مستعد بهشت سرمایه گذاری و فرصت‌های توسعه است.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 16 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تدوین اطلس سرمایه گذاری استان اقدامی مهم و مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌های موثر برای تسهیل فرآیند تصمیم گیری و معرفی قابلیت‌های موجود با ارائه پیشنهاد‌های کارشناسانه و دارای امکان سنجی برای متقاضیان است.

وی افزود: در مسیر جذب طرح‌های سرمایه گذاری مسیر کار متقاضیان سرمایه گذاری را تسهیل خواهیم کرد و ضمن ایجاد تسریع در انجام امور اعلام می‌کنیم که در کرمانشاه از حمایت ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این استان با داشتن محیطی بهره  ور و مستعد برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های درون استان در مسیر توسعه، قابلیت استفاده از جاذبه‌های گردشگری، مزیت اقلیم، آب و معادن غیرفلزی، ذخایر نفت، گاز، قیر و صنایع بزرگ و نیل به پیشرفت بر اساس گذر از کشاورزی سنتی به مدرن به عنوان محور توسعه و جذب سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و زنجیره تکمیلی را دارد.

امیری مقدم گفت: در سند آمایش سرزمین استان جهت گیری‌های کلی مسیر توسعه پایدار استان و مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت آن در یک افق بلندمدت متناسب با ظرفیت‌ها و محدودیت‌های استان ترسیم شده است و تبیین راهبرد‌ها و ارائه اطلاعات لازم در حوزه سرمایه گذاری باید در اطلس نیز پیش بینی شود، به نحوی که این اطلس هوشمند و مبتنی بر اطلاعات مکانی و جغرافیایی نیز باشد.
 
وی خاطر نشان ساخت: در سال ١۴٠١ برای جذب سرمایه گذاری، رونق تولید، ایجاد اشتغالزایی پایدار برای هر یک از مناطق و شهرستان‌های استان تخصص‌ها و اولویت‌هایی لازم را مشخص کرده ایم که مبنای جهت دهی صحیح به منابع و تداوم توسعه با شناخت ظرفیت‌ها و بر پایه توانمندی‌های بومی و پشتیبانی ملی خواهد شد.

استاندار کرمانشاه توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی با جذب اعتبارات ملی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناطق و شهرستان‌ها باید شهرک‌های صنعتی را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم تا مسیر سرمایه گذاری امن و ایمن با پشتیبانی لازم برای متقاضیان فراهم شود.

وی فعالیت واحد‌های تولیدی با ظرفیت کامل، احیای واحد‌های راکد، توسعه واحد‌های تولیدی موفق و افزایش ظرفیت واحد‌های نیمه فعال هم به منظور ایجاد اشتغال بیشتر را خاطرنشان ساخت و گفت: توسعه استان با تکمیل زنجیره‌های ارزش اقتصادی و کشاورزی مبتنی بر موهبت منابع طبیعی، وجود ساختار اقتصادی متنوع و محیطی مساعد و رونق مرز‌ها و بازارچه‌های پویا و ایجاد شبکه لجستیکی پیشرفته شتاب خواهد گرفت با همجواری بخش عرب نشین و اقلیم کردستان عراق آمادگی بستر رونق کالا‌های صادارت محوردانش بنیان را نیز ایجاد می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه سامانه متقاضیان کار و اشتغال در استان ایجاد می‌شود، گفت: افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام خواهند کرد و از این پس طرح‌های اشتغالزا در هر حوزه‌ای از کشاورزی و صنعت گرفته تا گردشگری که در استان اجرا شود، ۷۰ درصد نیروی کار مورد نیاز این طرح‌ها باید از ثبت نام شوندگان در این سامانه تامین شود.
 
استاندارکرمانشاه گفت: در مسیر تحول اقتصادی باید در زمینه تقویت فرهنگ کار و تلاش بر آموزش و مهارت آموزی بسیار کار شود تا ضمن بهبود فضای کسب و کار شرایط لازم را برای رشد و شکوفایی اقتصادی و تأمین نیروی انسانی خبره و ماهر فراهم شود تا امکان بهره مندی همه جوانان با انگیزه و پرامید از مزایای طرح عمرانی و اقتصادی فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار