رئیس پلیس فتا استان قم از کاهش ۵ درصدی وقوع جرایم مالی و اقتصادی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 10 April 2022

به گزارش تابناک قم، علی موالی اظهارداشت: با تلاش همکاران و مجموعه اقدامات صورت گرفته در پلیس فتا استان قم شاهد کاهش وقوع جرایم مالی در سال گذشته بودیم.

وی از کاهش 5 درصدی وقوع جرایم مالی و اقتصادی در سال 1400 خبر داد، افزود: بیشترین شگرد کلاهبرداران در حوزه جرایم مالی سوء استفاده از اعتماد شاکی و کلیک بر روی لینک های آلوده وجعلی و فیشینگ بوده است.

رئیس پلیس فتا استان قم به همشهریان عزیز در جهت پیشگیری از کلاهبرداری های مالی توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی بر روی لینک های آلوده وجعلی کلیک نکنند چرا که کلاهبرداران با ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک یا از طریق شبکه های اجتماعی کاربران مجازی را فریب داده و در دام‌های خود گرفتار می‌کنند.

وی گفت: لینک های جعلی با اهدافی همچون نصب بدافزار، نقض حریم خصوصی کاربران و هدایت به درگاه های جعلی پرداخت (فیشینگ) برای کاربران ارسال می‌شوند.

موالی تشریح کرد: بسیاری از کلاهبرداران سایبری در قالب فروشگاه های جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمایند، لذا از همشهریان درخواست می شود برای خرید های اینترنتی خود صرفا از وبسایت های رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده نمایند و حتی‌الامکان از پرداخت بیعانه خودداری کرده و پرداخت را درب منزل و پس از اطمینان از تحویل گرفتن کالا انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: همشهریان توجه داشته باشند به منظور پیشگیری از کلاهبرداری از کارت اعتباری در قالب اسکیمر، افراد شخصا خودشان کارت بانکی را بر روی کارتخوان کشیده و رمز و مبلغ را وارد کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار