استاندار كرمانشاه:
استانداركرمانشاه با بيان اينكه تلاش دولت سيزدهم براي افزايش روند انجام واكسيناسيون و مشاركت مطلوب مردم سبب كاهش مبتلايان و به حداقل رسيدن تعداد جانباختگان ناشي از بيماري كرونا شده است؛ گفت: ضمن توصيه به پرهيز ازعادي انگاري از خانواده ها تقاضا داريم در انجام واكسيناسيون كودكان 5 تا 12 سال نيز همكاري مناسبي داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 09 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک كرمانشاه؛ بهمن اميري مقدم در حاشيه جلسه ستاد ملي كرونا كه به صورت ارتباط تصويري و با حضور رياست جمهوري برگزار شد اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون کرونا در کودکان پنج تا ۱۲ سال در مقایسه با گروه های سنی بالاتر، کمتر است و برهمين اساس انتظار داريم خانواده ها همكاري لازم را در اين خصوص داشته باشند.

وي افزود: عامل واكسيناسيون يكي از دلايل مهم در كاهش تعداد مبتلايان به كرونا و عبوراز پيك ششم بود و بر اساس توصيه صورت گرفته بايد واكسيناسيون به عنوان راهكاري در دسترس براي كنترل بيماري كرونا مدنظر قرار گيرد وهم استاني هايي که تاکنون واکسن دُز سوم خود را تزریق نکرده اند، در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام کنند.

نماينده عالي دولت از ضرورت تبيين و اقناع افكار عمومي براي تزريق دُز سوم واكسن كرونا با همكاري فعالان عرصه اطلاع رساني خبر داد و گفت: صدا و سيما و رسانه ها براي پيشگيري از شيوع دوباره بيماري كرونا فعالانه عمل كنند تا روند كاهش محدوديت و ممنوعيت ها تداوم يابد.

وي رعايت توصيه هاي بهداشتي توسط اقشار مختلف را ضروري دانست و گفت: براساس تصمیم ستاد كرونا، بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار مي يابد و با توجه به اينكه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی ايجاد كرده وعموماً سبب افت تحصیلی شده بايد شرايط لازم براي فعاليت مراكز آموزشي با همكاري دستگاه هاي ذي ربط مهيا شود و مشكلات احتمالي نيز سريعاً رفع شود.
اميري مقدم در ادامه ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت از زحمات و تلاش هاي کادر بهداشت و درمان تشكر كرد و گفت: سلامت عمومي جامعه در اولويت قرار دارد و طبعاً عبور از مشكلات فعلي نيازمند مشاركت وهمراهي بيشتر مردم است.

استاندار كرمانشاه تأكيد كرد: واكسيناسيون گروه­هاي هدف دُز سوم واکسن کرونا بايد با سرعت و شتاب بیشتری صورت بگیرد و گروه هدف در اسرع وقت برای واکسیناسیون اقدام کنند.

استاندار كرمانشاه افزود: اگر امروز با كاهش تعداد مبتلايان ناشي از بيماري كرونا مواجه هستيم، به دليل ترزيق واكسن و اقدامات دولت براي گسترش واكسانسيون در جامعه است؛ لذا بايد والدين و كادر آموزشي دانش آموزان را بيش از پيش براي ترزيق واكسن تشويق و ترغيب كنند تا اين شور و نشاطي كه در جامعه براي بازگشايي مدارس ايجاد شده، دوباره با خطر مواجه نشود.

وي خاطرنشان ساخت: با توجه به شرايطي كه در كشور و استان در بحث بيماري اميكرون وجود دارد به تلاش همه جانبه عموم مردم براي پايان بيماري كرونا نياز داريم و تمامي اصناف و سازمان ها ادارات بايد رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي را همچنان در دستور كار خود قرار دهند.

استاندار كرمانشاه گفت: بازگشايي فضاي آموزشي منجر به ايجاد نشاط در كشور شده و همين تدريس حضوري خيلي بهتر و اثربخش تر از آموزش به وسيله فضاي مجازي است؛ زيرا آموزش حضوري علاوه بر اينكه عقب افتادگي در بخش آموزش را جبران مي كند از سوي ديگر منجر به تقويت مهارت هاي ارتباطي و اجتماعي دانش آموزان و همچنين ايجاد رابطه صميمي تر بين دانش آموزان با معلمين كادر آموزش مي شود.

وي هر گونه عادي انگاري در بحث رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي را نتيجه گسترش بيماري اميكرون در جامعه عنوان كرد و بيان داشت: در جامعه نبايد به هيچ عنوان عادي انگاري داشته باشيم و هر فردي كه در جامعه نبست به رعايت اين شيوه نامه ها بي تفاوت باشد در واقع به روند سلامتي و تندرستي در جامعه صدمه وارد كرده است و تمامي اصناف و كارمندان سازمان ها بايد با تمام جديت شيوه نامه هاي بهداشتي را رعايت كنند.

مقام عالي استان افزود: رعايت اصول بهداشتي مانند ماسك زدن، فاصه گذاري اجتماعي و ترزيق دوز سوم واكسن بايد با تمام جديت در جامعه رعايت شود تا گرفتار پيك هاي بعدي بيماري نشويم.

استاندار كرمانشاه با تاكيد بر اقناع سازي در جامعه براي تشويق آحاد مختلف مردم براي ترزيق دوزهاي مختلف واكسن، خواستار تشويق سنين 5 تا 12 سال براي ترزيق واكسن در استان شد و از آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشكي استان خواست در اين راستا به صورت هماهنگ اقدام كنند.

اميري مقدم، از آموزش و پرورش استان خواست كه نظارت دقيق و برنامه ريزي همه جانبه اي براي گسترش ترزيق واكسن بين دانش آموزان و همچنين رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي توسط دانش آموزان در مدارس داشته باشد.
وي در ادامه تاكيد كرد: دانشگاه رازي كرمانشاه موظف است كه هر چه سريعتر نسبت به بازگشايي كلاس هاي آموزشي براي دانشجويان اقدام كند و هيچ گونه كوتاهي در اين زمينه پذيرفتني نخواهد بود.
وي همچنين خواستار بحث ساماندهي سرويس مدارس از سوي آموزش و پرورش استان شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار