مسئول گردشگری شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری گفت: تورهای نوروزی ری گردی میزبان زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و سازمان های مرتبط با شهرداری تهران و کودکان کار مهمانان ویژه آن بود.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 29 March 2022

به گزارش تابناک تهران  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری، علی افتخاری روز سه شنبه اظهار داشت: امروز تعدادی از کودکان کار به منظور آشنایی با آثار تاریخی ری از آرامگاه شیخ صدوق، چشمه علی، برج طغرل و بقعه بی بی شهربانو بازدید کردند.

وی افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و تعامل انجام شده با سازمان های مرتبط با شهرداری، تعدادی از اتوبوس های گردشگری به این مجموعه ها اعزام می شود و علاقمندان را به نقاط گردشگری ری منتقل می کنند.

افتخاری ادامه داد: در همین راستا زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز می توانند از نزدیکترین اتوبوس های گردشگری برای بازدید از آثار تاریخی و مذهبی ری بهره مند شوند.

مسئول گردشگری شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری با اشاره به حضور راویان ری در این تورها، خاطرنشان کرد: این راویان به صورت داوطلب پس از ثبت نام در فراخوان شهرداری منطقه ۲۰ و شرکت در دوره های تئوری و عملی به عنوان راهنما و روایتگران تاریخچه کامل آثار تاریخی و مذهبی ری در تورها حضور دارند.

وی با بیان اینکه علاقمندان می توانند برای ثبت نام در تورهای ری گردی به ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) مراجعه کنند، یادآور شد: اتوبوس های ویژه گردشگری از ساعت ۹ صبح در ضلع شرق حرم و همچنین مترو شهرری مستقر هستند.

برج طغرل از بناهای عصر سلجوقی و قدیمی‌ترین برج تاریخی استان تهران در شهرستان ری است.

به گزارش ایرنا، وجود ۱۹۸ اثر باستانی، بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل و قلعه دیر، وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) و امامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی و شیخ کلینی که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار