معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اپلیکیشن و وب سایت گردشگری طراحی شده که جاذبه‌های گردشگری منطقه بصورت کامل و با آدرس روی نقشه در این اپلیکیشن و وب سایت بارگذاری و قابلیت اجرا به سه زبان را دارد.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 27 March 2022

علی صابر معاون گردشگری استان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: تمامی جاذبه‌های گردشگری منطقه بصورت کامل و با آدرس روی نقشه در این اپلیکیشن مشخص به همراه توضیحات لازم، تصاویر و کلیپ‌هایی در آن بارگذاری شده است.
از آنجایی که تبلیغات در زمینه گردشگری نسبت به گذشته تغییراتی کرده است و بیشترین باز خورد تبلیغات از فضا‌های مجازی و رسانه‌ای است، در قالب کلیپ‌های ۲ الی ۳دقیقه‌ای به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و فارسی، اورامانات و سایر مناطق استان را معرفی که قابلیت اشتراک گذاری در فضا‌های بین المللی را دارند. وهمچنین چاپ بروشور و بنر‌های در قالب خوش آمد گویی درسطح استان نصب شده است.

وی در رابطه با سقف تسهیلات در ارتباط با احداث اقامتگاه‌های بومگردی گفت: تسهیلات ارائه شده بستگی به میزان سرمایه متقاضیان دارد، ممکن است شخصی بر روی ۳۰۰متر و دیگری بر۵۰۰متر سرمایه گذاری کند، تسهیلات بنابر تراکم و متراژی که با توجه به نقشه‌ها و اطلاعاتی که در اختیار مجوز دهندگان قرار میگیرد و از این میزان تسهیلات ۷۰درصد قابلیت پرداخت تسهیلات است و ۳۰درصد آورده متقاضی می‌باشد.

صابر اظهار داشت: اقامتگا‌های بوم گردی و سایر اقامتگا‌ها آمادگی لازم را جهت استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارند و مواردی که لازم بوده در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ثبت نام در سامانه‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت برای گرفتن QR کد پیگیری تزریق واکسیناسیون انجام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اشاره کرد:در حال حاضر بازدید‌های نظارتی با تیم‌های مشترک تعیین شده؛ اداره کل میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن و تعزیرات حکومتی در حال انجام است، این بازدید‌ها تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

صابر اشاره کرد: در حال حاضر ۴۴ واحد بوم گردی در سطح استان فعالیت دارند، رسالت بوم گردی‌ها معرفی و به نمایش گذاشتن آداب و رسوم و صنایع دستی منطقه است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در رابطه با طلایی‌ترین امتیازی که اقامتگاه‌ها جهت مطرح شدن در سطح کشوری می‌توانند داشته باشند بیان کرد: کسانی که اقامتگاه‌های بوم گردی را انتخاب می‌کنند، انتظار دارند با اقامت در این مکان تجربه زندگی ساده و لذت بخش روستای رو حس کنند و انتظار یه طراحی مدرن و فضای هتلی رو ندارند. بلکه میخواهند با آداب و رسوم، صنایع دستی، فرهنگی و حتی غذا‌های سنتی و محلی منطقه آشنا شوند، اقامتگاه‌هایی که در ارائه این خدمات پیش قدم هستند، از سایر اقامتگاه‌ها متمایز می‌باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار