معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت هشدار داد و به مردم توصیه کرد که از مصرف و لمس قارچ‌های خودرو و یا فله‌ای خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۳۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 23 March 2022

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برخی از هموطنان عزیز تصور می‌کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از روی ظاهر آن و از طریق شیر یا قاشق نقره امکان تشخیص سمی بودن آنها وجود دارد، باید در پاسخ گفت هرگز این گونه نیست و تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها قابل تشخیص است.

وی با اشاره به این موضوع که همه ساله به ویژه طی سال های اخیر در فصل بهار و ماه اردیبهشت مواردی از مسمومیت با قارچ سمی در کشور همچنین در استان کرمانشاه گزارش می‌شود، افزود: از همشهریان گرانقدر تقاضا دارم از دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست نیز بوده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: مردم همچنین از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده موجود در سطح بازار است.

شکیبا تاکید کرد: علائم مسمومیت با قارچ سمی دیر هنگام بروز می‌کند در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد.

وی در پایان گفت: با تمام این شرایط در صورتی که فردی به این توصیه‌ها توجه نکرد و با مصرف قارچ، علائمی نظیر اسهال، استفراغ و درد شکم پیدا کرد حتما" به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار