سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با همکاری سازمان یونسکو و اداره‌کل میراث‌فرهنگی و میزبانی شهرداری کرمانشاه، جشن بزرگ آیین‌های نوروزی امروز در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 16 March 2022

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آئین نوروزی در کرمانشاه با حضور دبیر کل یونسکو با هماهنگی و تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری‌ها و یونسکو صورت گرفته قرار است در یک بازه زمانی ۴ روزه از تهران آغاز شود سرانجام به همدان رفته و امروز در کرمانشاه سپس در کردستان مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

وی افزود: در کرمانشاه با توجه به درخواستی که مجموعه شهرداری داشته و هماهنگی‌هایی که با میراث فرهنگی انجام شده، از نماد‌های تاریخی سطح استان برای نمود بیشتر این برنامه استفاده شود ما هم اماکنی را هماهنگ کردیم که این برنامه طاقبستان انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: این برنامه تهران آغاز سپس در همدان و کرمانشاه برگزار می‌شود، با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بازدیدی از خواهند داشت و همچنین بازدیدی از آثار تاریخی استان خواهند داشت و سپس به محوطه جهانی بیستون خواهند رفت.

وی ادامه داد: برنامه نهایی نیز در طاق بستان برگزار می‌شود، یکسری برنامه‌های آیینی و مقدمات نوروز است که مکان آن از طرف میراث فرهنگی می‌باشد، اما کل برنامه ها، اخذ مجوزها، و برگزاری کامل و ایجاد امنیت مراسم با شهرداری است.

وی گفت: با توجه به اینکه ایام شعبانیه است و نوروز هم نزدیک است، ورود در این مراسم برای عموم آزاد نیست به دلیل شرایط کرونا نمی‌خواهیم جمعیت زیاد باشد، در این مراسم آئین‌های نوروزی خاص استان کرمانشاه طی برنامه‌هایی به نمایش در می‌آید این برنامه‌ها شامل برنامه تنبور نوازی و نمایش اسب کورد است که برنامهریزی با شهرداری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار